|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRO / FKGV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRO
/
FKGV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Komparativní gramatika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
5
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Francouzština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubit znalosti studentů v oblasti tvarosloví a syntaxe současné francouzštiny a rozvíjet jejich schopnost konfrontovat morfologický a syntaktický systém francouzského jazyka s morfologickým a syntaktickým systémem češtiny.
|
Požadavky na studenta
|
1. Zápočtový test (Prověřuje stupeň praktického zvládnutí učiva, musí být splněn minimálně na 70 %.)
2. Soustavná domácí příprava.
3. Samostudium literatury.
|
Obsah
|
1. týden
Seznámení se s učivem předmětu
2. týden
Nejběžnější francouzské předložky (a, dans, en, avec, de, par, pour, sous, sur) a jejich využití v porovnání s češtinou.
3. týden
Použití předložek s časovým významem (avant, apres, depuis, a partir de, pendant, il y a, lors, dans) a jejich české ekvivalenty.
4. týden
Francouzská neurčitá zájmena a jejich ekvivalenty v češtině.
5. týden
Přivlastňování v češtině a ve francouzštině.
6. týden
Vztažné věty ve francouzštině v porovnání s češtinou.
7. týden
Subjunktiv ve francouzských větách a jeho ekvivalenty v češtině.
8. týden
Rozdíly v užívání číslovek v češtině a ve francouzštině.
9. týden
Nominalizace, zkracování vedlejších vět pomocí nominálního vyjádření ve francouzštině v porovnání s češtinou.
10. týden
Využití sloves "aller", "faire", "prendre" ve francouzštině a jejich překlad do češtiny.
11. týden
Odlišnosti v pojmenování skutečnosti ve francouzštině a v češtině.
12. týden
Závěrečné opakování učiva.
13. týden
Test z probraného učiva.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HENDRICH, Josef, Otomar RADINA, TLÁSKAL, Jaromír. Francouzská mluvnice. 2., upr. vyd.. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1992. ISBN 8004262120.
-
Základní:
Radina, Otomar. Francouzština a čeština - systémové srovnání dvou jazyků. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1977.
-
Doporučená:
RIEGEL, Martin, PELLAT, Jean- Christophe, RIOULT, René. Grammaire méthodique du français. 3-e éd.. Paris : Presses Universitaires de France, 2004. ISBN 978-2130539599.
-
Doporučená:
ARRIVE, Michel, GADET, Françoise, GALMICHE, Michel. La Grammaire d'aujourd'hui. Guide alphabétique de linguistique française. Paris : Flammarion, 2010. ISBN 978-2081242678.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
52
|
Celkem
|
52
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Orientovat se v základních morfosyntaktických kategoriích francouzského jazyka |
Orientovat se v hlavních procesech francouzské slovotvorby |
Ovládat základní teoretické poznatky z oblasti obecné morfologie a syntaxe |
Používat aktivně základní terminologii z oblasti francouzské a české morfosyntaxe |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Komunikovat ve francouzštině na stupni C1 podle SERR |
Určit morfosyntaktické kategorie francouzského jazyka |
Aplikovat správně pravidla francouzské slovotvorby |
Formulovat hlavní typologické rozdíly mezi francouzštinou a češtinou |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
--- |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Porovnat strukturu francouzské věty se strukturou věty v českém jazyce |
Identifikovat morfosyntaktické kategorie francouzského jazyka |
Popsat teoreticky jednotlivé morfosyntaktické jevy |
Uvést do hlubších souvislostí typologické rozdíly mezi francouzštinou a češtinou |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Provádět syntaktickou analýzu francouzské věty |
Aplikovat morfosyntaktické znalosti při utváření vlastních projevů ve francouzském jazyce |
Korigovat případné interference z mateřského jazyka při tvorbě francouzských vět |
Převádět obousměrně větné struktury
|
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
--- |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Písemná zkouška, |
Cvičení
Demonstrace dovednosti
Samostudium literatury
Individuální konzultace
Diskuse
|
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
--- |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška založená na výkladu, |
Prezentace práce studentů, |
--- |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení
Demonstrace dovednosti
Samostudium literatury
Individuální konzultace
Diskuse
|
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
--- |
|
|
|
|