|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / VKMK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
VKMK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vzdělávací koncepty v mezinár. kontextu
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Vzdělávací koncepty v mezinárodním kontextu
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Ruština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/VKMK
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je určen pro studenty programů připravující budoucí učitele nejazykových oborů. Cílem předmětu je představit studujícím vzdělávání z pohledu různých konceptů a různorodých perspektiv. Těžištěm předmětu jsou mezinárodní přesahy tématu, globální pohled na problematiku vzdělávání, moderní koncepce a metody. Zároveň dochází zcela přirozeně k rozvoji jazykové kompetence, neboť je předmět veden v ruském jazyce. Bude tedy rozvinuta schopnost aktivně používat odborný anglický jazyk v tématech z oblasti učitelství a vzdělávání a porozumět psanému a mluvenému slovu zaměřeným na vzdělávací problematiku.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast, plnění dílčích úkolů, dílčí znalostní test, prezentace.
|
Obsah
|
Předmět se zaměřuje na aktuální problematiku ve vzdělávání pro 21. století respektive dovednosti pro 21. století a metody jejich rozvoje ve výuce:
1. dovednost komunikovat s lidmi z rozdílných kultur (komunikativní kompetence, interkulturní komunikační kompetence)
2. dovednost využívat rozmanitých technologií (digitální gramotnost)
3. dovednost být schopen řešit komplexní problémy (tvořivé myšlení)
4. dovednost kriticky uvažovat (kritické myšlení)
5. dovednost spolupracovat s druhými (kompetence sociální a pracovní)
6. dovednost adaptovat se na rychle se měnící prostředí a podmínky k plnění úkolů
7. dovednost efektivně zvládat pracovní úkoly
8. dovednost samostatně získávat nové vědomosti a informace (autonomie, informační gramotnost, strategie učení).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vysvětlit pedagogické a obecně didaktické pojmy a vztahy v češtině |
vysvětlit terminologii své specializace češtině |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
ovládat ruský jazyk na úrovni B1 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
představit globální pohled na problematiku vzdělávání |
shrnout moderní koncepce a metody vdělávání |
vysvětlit pojmy z oblasti vzdělávání a komunikativní kompetence v ruštině |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aktivně používat odborný ruský jazyk v tématech z oblasti učitelství a vzdělávání |
porozumět psanému a mluvenému slovu v ruštině zaměřenému na vzdělávací problematiku |
využívat ICT technologie ve výuce na bázi ruských zdrojů |
aplikovat kompetenční přístup ve vzdělávání |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|