|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / PRC
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
PRC
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pravopisná cvičení
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Pravopisná cvičení rj
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Nácvik pravopisných jevů představujících pro české studenty při písemném vyjadřování v ruském jazyce největší obtíže.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné absolvování dvou zkušebních testů.
|
Obsah
|
Nácvik pravopisných jevů představujících největší potíže pro české studenty.
1. Psaní nepřízvučných samohlásek.
2. Funkce jotovaných písmen.
3. Psaní písmen "je" a "jo".
4. Psaní samohlásek po šeplavých souhláskách.
5. Psaní souhlásek. Psaní některých souhláskových skupin.
6. Používání měkkého a tvrdého znaku.
7. Používání měkkého znaku ve funkci oddělovací.
8. Používání měkkého znaku ve funkci změkčovací.
9. Psaní zdvojených souhlásek.
10. Psaní dohromady, zvlášť a se spojovníkem.
11. Psaní záporné částice.
12. Další témata.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Žofková, Hana. Cvičení a úlohy z ruského pravopisu : Určeno pro posl. fak. pedagog.. 1. vyd. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-7066-219-0.
-
Doporučená:
Barchudarov, S. Orfografičeskij slovaŕ. Moskva, 1963.
-
Doporučená:
Balcar, Milan. Příručka ruského pravopisu. 1. vyd. Praha : SPN, 1983.
-
Doporučená:
Rozental˘, D. E., Golub, I. B. Russkij jazyk. Orfografija i punktuacija. Moskva, 1997.
-
Doporučená:
Rozental˘, D. E. Spravočnik po pravopisaniju i literaturnomu redaktirovaniju. Moskva, 1999.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
30
|
Celkem
|
63
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní řečové dovednosti v ruštině |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student získá dovednosti produkce a percepce ruské řeči a psaní v ruštině dle nejnovější kodifikované pravopisné normy. Osvojí si základní pravidla ruského pravopisu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|