|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KRF / ONRJ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KRF
/
ONRJ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Osvojování neznámého jaz. s did. reflexí
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Osvojování neznámého jazyka s didaktickou reflexí
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je rozvinutí empatie vůči žákům/studentům, kteří se teprve začínají učit cizí jazyk. Kurz vede k vcítění se do obtíží žáků - začátečníků, jež mají v počáteční fázi procesu osvojování cizího jazyka, a to jak na základě nově nabyté zkušenosti se studiem neznámého jazyka, a k pochopení obecných důvodů těchto obtíží. Primárně jde o didaktickou (sebe)reflexi na základě již získaných znalostí v lingvodidaktice, která se promítne do studentova portfolia, a zároveň o přenesení příkladů vhodné metodiky pro počáteční fáze výuky cizího jazyka do vlastní pedagogické praxe. Sekundárně předmět poskytne možnost zvládnout základ dalšího cizího jazyka.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast ne seminářích (úvodním,průběžném a závěrečném). Absolvování minimálně semestrálního kurzu nového, neznámého cizího jazyka. Zaznamenávání cílů a pokroků v osvojovaném jazyce do deskriptorů Evropského jazykového portfólia pro dospělé. Vedení deníku, v němž student hodnotí subjektivně i dle odborných znalostí práci učitele, účinnost metod, cvičení a stylů učení, své pocity v roli žáka a obtíže v osvojování jazyka. Seminární práce (5 nms) shrnující závěry z výše uvedených dokumentů s vyhodnocením toho, jak se studenti poučili pro vlastní pedagogickou praxi.
|
Obsah
|
1. Vstupní seminář. Metodika předmětu a vedení záznamů. Evropské jazykové portfolio pro dospělé. 2. Motivační a demotivační faktory ve vyučování/učení se cizího jazyka. Jazyková bariéra. Specifika počáteční fáze výuky. Plán práce. 3.-6. Samostatné osvojování neznámého jazyka (v kurzu, případně samostudiem), vedení záznamů. 7. Průběžný seminář. Diskuse: Způsob hodnocení práce učitele, vyučovacích metod, domácí přípravy, obtíže při učení se CJ, psychické faktory (paměť). Průběžná kontrola deníků studentů. 8.-11. Samostatné osvojování neznámého jazyka (v kurzu, případně samostudiem), vedení záznamů. 12. Závěrečný seminář. Diskuse: nad pracemi studentů a nad účinností sebereflexe sebe sama jako žáka pro vlastní pedagogickou praxi. Vyhodnocení seminárních prací a zpětná vazba studentům.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
LITTLE, D., PERCLOVÁ, R. Evropské jazykové portfolio: příručka pro učitele a školitele. Praha : Ústav pro informace ve vzdělávání, 2005. ISBN 80-211-0490-2.
-
Základní:
Janíková, Věra. Výuka cizích jazyků. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3512-2.
-
Doporučená:
NEČASOVÁ, P., PODHAJSKÁ, E. (ed.). Činnostní pojetí vyučování cizím jazykům.. Praha : Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-281-4.
-
Doporučená:
Eduin.
-
Doporučená:
Evropské jazykové portfólio..
-
Doporučená:
Metodický portál..
-
Doporučená:
Můj net. O učitelích a jejich práci..
-
Doporučená:
Scio: Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání.
-
Doporučená:
Společný evropský referenční rámec pro jazyky: jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme.. Olomouc : Univerzita Palackého, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou definovány |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student si osvojí základy pro něj nového cizího jazyka. Na základě tohoto učiva dokáže provést autoevaluaci a popsat zvolené styly učení. Ovládá základy prognostiky potíží žáků při osvojování CJ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Portfolio, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|