|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / PVT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
PVT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praktika z výpočetní techniky 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
37 / -
|
0 / -
|
173 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenta základními dovednostmi v oblasti práce s kancelářskými balíky. Důraz je kladen na zpracování technických dokumentů (např. forma semestrálních prácí, automatizace činností), výpočty pomocí tabulkového procesoru (např. matematické výpočty, grafy) a tvorbu a prezentaci výsledků (např. tvorba prezentace).
|
Požadavky na studenta
|
Pro získání zápočtu z předmětu je nutné zpracovat projekt, který obsahuje zpracování tématu pomocí nástrojů kancelářského balíku. Projekt obsahuje textovou část zpracovanou textovým editorem podle konkrétního zadání a výpočtovou část zparacovanou tabulkovým procesorem podle konkrétního zadání. Projekt je zakončen obhajobou a prezentací výsledků pomocí prezentačního softwaru.
|
Obsah
|
Předmět je zaměřen na praktické zpracování technických dokumentů, výpočtů pomocí tabulkového procesoru a tvorbu prezentace zpracovaných výsledků. V rámci předmětu je využit kancelářský balík MS Office (Word, Excel a Powerpoint).
1. Organizace výuky
2. Práce v MS Word (styly - tvorba, editace, kopírování)
3. Práce v MS Word (pole, stavební bloky, galerie, rovnice, křížové odkazy, záhlaví - propojení se stylem, zápatí...)
4. Práce v MS Word (extrakce obrázků do složky, oddíly, obsahy, prameny...) + konzultace samostatné práce v MS Word
5. Práce v MS Excel (funkčnosti Excel, řady, vlastní seznamy, relativní a absolutní adresování, formát buněk)
6. Práce v MS Excel (pojmenování úseku, práce s listy, prostorový odkaz, podmíněné formátování)
7. Práce v MS Excel (styl tabulky, import dat, grafy)
8. Práce v MS Excel (operátory, zpracování příkladů) + konzultace samostatné práce v MS Excel
9. Práce v MS PowerPoint (šablony, pole, smart art, motiv, rozložení)
10. Práce v MS PowerPoint (animace, seskupení a oddělování objektů, přiřazení akce objektu)
11. Práce v MS PowerPoint (rozložení snímku, zpracování příkladů) + konzultace samostatné práce v MS PowerPoint
12. Prezentace výsledků semestrální práce
13. Prezentace výsledků semestrální práce
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici studijní materiály umístěné ve vytvořeném týmu v rámci aplikace MS Teams. Tyto materiály jsou následně využity pro osvojení teoretických a praktických poznatků využitelných při řešení příkladů realizovaných během cvičení.
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. Ing. Pavel Raška, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Ing. Miroslav Bednář (100%),
Ing. Jitka Bláhová (100%),
Ing. Tomáš Broum, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Milan Edl, Ph.D. (25%),
Doc. Ing. Petr Hořejší, Ph.D. (25%),
Ing. Ilona Kačerová, Ph.D. (100%),
Ing. Matěj Krňoul (100%),
Ing. Bc. Miroslav Malaga, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Pavel Raška, Ph.D. (50%),
Ing. Filip Rybnikár (100%),
Ing. Lukáš Veszprémi (100%),
Ing. David Ženíšek (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Navarrů Miroslav. Excel 2019. Grada, 2019. ISBN 978-80-247-2026-5.
-
Základní:
Karel Klatovský. Powerpoint 2016 nejen pro školy. Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-251-7.
-
Základní:
Karel Klatovský. WORD 2016 nejen pro školy. Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-249-4.
-
Rozšiřující:
Pecinovský Josef, Pecinovský Rudolf. Office 2019 - Průvodce uživatele. Grada, 2019. ISBN 978-80-247-2303-7.
-
Doporučená:
Pecinovský, Josef; Pecinovský, Rudolf. Excel 2010 : podrobný průvodce. 1. vyd. Praha : Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3496-5.
-
Doporučená:
Klatovský, Karel. Microsoft PowerPoint 2010 nejen pro školy. Vyd. 1. Kralice na Hané : Computer Media, 2010. ISBN 978-80-7402-077-3.
-
Doporučená:
Pírková, Kateřina. Microsoft Word 2010 : podrobná uživatelská příručka. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2010. ISBN 978-80-251-3033-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základní úkony v operačním systému |
znát základy práce s internetem |
znát základní funkcionalitu počítače |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
mít základní dovednosti v ovládání operačního systému |
mít základní dovednosti v práci s internetem |
mít základní dovednost ovládání PC |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát základní funkcionalitu MS Word |
znát základní funkcionalitu MS Excel |
znát základní funkcionalitu MS Powerpoint |
popsat technický problém pomocí kancelářského balíku |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat s kancelářským balíkem |
připravit prezentaci |
zpracovat dokument většího rozsahu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Prezentace práce studentů, |
E-learning, |
Přednáška s demonstrací, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
E-learning, |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|