|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / PRT
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
PRT
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Plánovací a rozhodovací techniky
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
7 / -
|
4 / 20
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KMA/SZMG
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s problematikou plánování a rozhodování v podnikovém prostředí. Dále je cílem vybavit studenty informacemi o plánovacích a rozhodovacích metodách.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky k získání zápočtu je absolvování testů, zpracování a úspěšné obhájení semestrální práce.
Zkouška se skládá z písemné a ústní části.
|
Obsah
|
Studenti technicky zaměřených studijních programů se v předmětu seznámí se základními poznatky v oblasti plánovacích a rozhodovacích metod. Ve cvičení pak budou studenti prakticky realizovat získané poznatky z přednášek pomocí softwarových prostředků dostupných v průmyslové praxi.
1. Úvod do PRT
2. Plánování - přehled základních pojmů
3. Teorie rozhodování
4. Případové studie
5. Manažerská statistika
6. Přehled rozhodovacích metod
7. Rozhodování za jistoty
8. Rozhodování za nejistoty a za rizika
9. Skupinové rozhodování
10. Hodnotový management
11. Analýza rizika
12. Moderní rozhodovací metody I.
13. Moderní rozhodovací metody II.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům je k dispozici prostředí MS Teams a Courseware, kde jsou k dispozici studijní materiály pro přednášky i cvičení, možnost diskuze a odevzdávání semestrálních prací.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Fotr, Jiří, Švecová, Lenka a kol. Manažerské rozhodování: postupy, metody a nástroje. Praha: Ekopress, 2016. ISBN 978-80-87865-33-0.
-
Rozšiřující:
Edl, Milan; Kudrna, Jiří. Metody průmyslového inženýrství. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-40-8.
-
Doporučená:
Ditl Pavel. Bilancování a simulace systémů v MS EXCEL. Praha: ČVUT, 2018. ISBN 978-80-01-06396-5.
-
Doporučená:
Chajdiak, Jozef. Štatistika jednoducho v Exceli. Bratislava: Statis, 2013. ISBN 9788085659740.
-
Doporučená:
Gros, Ivan a kol. Velká kniha logistiky. Praha, 2016. ISBN 978-80-7080-952-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základy managementu organizací |
znát základy středoškolské matematiky |
znát základy podnikového plánování |
znát základní (obecné) rozhodovací metody |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
umět logicky uvažovat |
umět analyzovat a řešit jednoduché problémy |
umět graficky znázornit jednoduché problémy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát základní plánovací metody a techniky |
znát základy teorie rozhodování |
znát základní rozhodovací metody |
znát specifika rozhodování za nejistoty a rizika |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zvládat složitější metody plánování |
používat vybrané rozhodovací metody |
rozhodovat za nejistoty a rizika |
zvládat základy hodnotového managementu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|