|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / PL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
PL
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Podniková logistika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
24 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPV/LG
|
Vyloučené předměty
|
KPV/LG
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KPV/ZSZP1, KPV/ZSZP2, KPV/ZSZP3
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vybavit studenty znalostmi o logistických procesech a logistických operacích ve výrobním podniku a o jejich významu pro úspěch výrobního podniku, o aplikaci systémového přístupu na podnikové procesy materiálového a informačního charakteru a vazbách interních a externích logistických procesů, o koncepčním řešení vazeb mezi výrobním procesem a výrobním systémem, o materiálových a informačních tocích, o koncepci Just in Time a Lean production, o metodách Kanban a Value stream mapping.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky zkoušky a zápočtu: Podmínky zápočtu: 1. Vytvoření prezentace ze zadaného projektu - odevzdání do poloviny listopadu a prezentování na cvičení v 10., nebo 11. týdnu semestru. 2. Získání minimálně 66% bodů ze zápočtového testu, který bude zadán na cvičení ve 12. týdnu semestru.
Podmínky zkoušky: Prokázání znalostí z náhodně vybraného tématu v ústní formě zkoušky.
|
Obsah
|
Předmět vybavuje studenty znalostmi o logistických procesech a logistických operacích ve výrobním podniku a o jejich významu pro úspěch výrobního podniku.
1. Pojmy, definice, historie, teoretické základy, metody logistiky
2. Základní logistické činnosti a logistické procesy
3. Logistické výkony a logistické náklady,
4. Logistický pohled na nákup
5. Zásoby a zásobování
6. Prostorové uspořádání výrobního systému
7. Logistický pohled na průběh zakázky podnikem a rozvrhování výrobních úkolů
8. Logistický pohled na expedici a distribuci výrobků
9. Just in Time
10. Kanban, Kaizen, Facilities Management, Total Productive Maintenance
11. Makrologistika, trh přepravních služeb, spedice
12. Možnosti aplikace logistiky ve strojírenském podniku
13. Uživatelský pohled na druhy doprav
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Šimon, Michal; Trnková, Lucie. Logistika - praktická část. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-36-1.
-
Základní:
Šimon, Michal; Trnková, Lucie. Logistika - teoretická část. [Plzeň] : SmartMotion, 2013. ISBN 978-80-87539-35-4.
-
Rozšiřující:
Sixta, Josef; Žižka, Mirosla. Logistika: Používané metody. Praha, 2009. ISBN 9788025125632.
-
Rozšiřující:
Gros I., Barančík I., Čujan Z. Velká kniha logistiky. VŠCHT Praha, 2016. ISBN 978-80-7080-952-5.
-
Doporučená:
Oudová A. Logistika - Základy logistiky. Computer Media, 2016. ISBN 978-80-7402-238-8.
-
Doporučená:
Pernica, Petr. Logistika pro 21. století : (supply chain management). Praha : Radix, 2005. ISBN 80-86031-59-4(1.
-
Doporučená:
Jurová, Marie. Výrobní procesy řízené logistikou. 1. vyd. Brno : BizBooks, 2013. ISBN 978-80-265-0059-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
popsat a vysvětlit technologické procesy, číst technologické postupy a orientovat se v základech obrábění |
znát základní manipulační pohyby a být schopen s nimi pracovat |
mít základní znalosti hmotných toků a obecné znalosti o přepravních prostředcích |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
být schopen na základě rámcového zadání identifikovat základní souvislosti, příčiny a potenciální následky jednotlivých akcí |
samostatně získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti je dokázat využívat |
být schopen pracovat v týmu a samostatně analyzovat svěřené úlohy |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit logistické a technologické procesy |
samostatně zhodnotit možnosti implementace moderních technologií logistiky a jejich využití |
komplexně vysvětlit význam logistických procesů |
navrhnout proces materiálového zásobování výrobního podniku včetně řízení zásob materiálu |
vhodně zvolit dodavatele externích logistických služeb pro výrobní podnik |
aplikovat metodu Value stream mapping a zásady štíhlé logistiky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
použít své teoretické znalosti s využitím logistických technologií při řešení konkrétních praktických problémů |
navrhnout, na základě získaných teoretických i praktických znalostí, zefektivnění logistických procesů ve smyslu minimalizace činností nepřidávajících hodnotu |
efektivně navrhovat logistické prostředky v průmyslovém podniku |
řešit projekty a úlohy logistického charakteru |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
E-learning, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Prezentace práce studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|