|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / PIZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
PIZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metody průmysl. inženýrství ve zdravot.
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Metody průmyslového inženýrství ve zdravotnictví
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KAZ/PIZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s metodami průmyslového inženýrství a jejich aplikaci v oblasti zdravotní péče a laboratorní diagnostiky. Přednášky jsou koncipovány tak, aby si studenti osvojili vybrané metody a dokázali analyzovat jednotlivé procesy se zaměřením na plýtvání, efektivitu a produktivitu. Při výuce je kladen důraz na osvojení základních teorií průmyslového inženýrství s prioritou na "lean healthcare". Příklady aplikace jsou uváděny v souvislosti se správnou laboratorní praxí a normou ISO 15189.
|
Požadavky na studenta
|
80% docházka
vypracování a odevzdání projektu
|
Obsah
|
Předmět seznamuje studenty s metodami průmyslového inženýrství a jejich aplikací v oblasti zdravotní péče a laboratorní diagnostiky.
1. Seznámení s průmyslovým inženýrstvím. Plýtvání. DMAIC.
2. Produktivita. Ergonomie pracoviště.
3. Praktická implementace nástrojů produktivity.
4. Metody 5S. Systematický úklid.
5. Použití a implementace nástrojů 5S.
6. Nástroje rychlé změny - SMED.
7. Použití metody SMED ve zdravotnictví.
8. Kanban, zásobování materiálem.
9. Návrh možností použití metody Kanban.
10. Štíhlá zdravotní péče. Analýza a řízení rizik. - I.
11. Štíhlá zdravotní péče. Analýza a řízení rizik. - II.
12. 7 nástrojů pro řízení kvality. Zlepšování ve výrobě. Kaizen. - I.
13. 7 nástrojů pro řízení kvality. Zlepšování ve výrobě. Kaizen. - II.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ČSN EN ISO 15189 Zdravotnické laboratoře - Požadavky na kvalitu a způsobilost.
-
Základní:
Chromjaková, Felicita. Průmyslové inženýrství. GEORG, 2013. ISBN 978-80-8154-058-5.
-
Doporučená:
Badiru Adedeji, Omitaomu Olufemi. Handbook of Industrial Engineering Equations, Formulas, and Calculations. CRC Press, 2010. ISBN 978-1420076271.
-
Doporučená:
Nenadál, Jaroslav. Moderní systémy řízení jakosti : quality management. Praha : Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-071-6.
-
Doporučená:
Košturiak, Ján; Frolík, Zbyněk. Štíhlý a inovativní podnik. Praha : Alfa Publishing, 2006. ISBN 80-86851-38-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
11
|
Projekt individuální [40]
|
12
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
3
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
definovat správnou laboratorní praxi |
popsat organizaci práce v laboratoři |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou definovány |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat postupy, jak vyhodnocená rizika řídit |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vyhodnocovat provoz laboratoře z pohledu plýtvání |
analyzovat příčiny plýtvání |
nastavit jednotlivé procesy tak, aby bylo zabráněno plýtvání |
aplikovat postupy vedoucí ke zlepšování |
vyhodnotit rizika na pracovišti |
aplikovat metody Six Sigma, DMAIC, Kaizen, Metoda 5S |
pracovat s mapou hodnotových toků, Ishikawovým diagramem |
zanalyzovat hmotné toky mezi pracovišti včetně jejich vyhodnocení |
doporučit vhodnou metodu průmyslového inženýrství na konkrétní problém v procesu analýzy vzorku |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|