|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / PISA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
PISA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Enterprise Information Systems
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
4
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KPV/PIS
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Analýza postavení podniku v informační společnosti, role současného informačního systému pro efektivní fungování podniku. Osvojení principů zpracování informační strategie podniku, zásad modelování a optimalizace podnikových procesů, kritérií a kroků při výběru vhodného dodavatele IS (vč. outsourcingu). Dále osvojení postupu úspěšné implementace IS, podmínek další inovace IS, včetně zajištění vhodné systémové integrace a vyhodnocení ekonomických přínosů. Předmět je vyučován pouze v anglickém jazyce.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky ke zkoušce:
Individuální projekt a písemný test
|
Obsah
|
Obsahem předmětu je analýza postavení podniku v informační společnosti, role současného informačního systému pro efektivní fungování podniku. Osvojení principů zpracování informační strategie podniku, zásad modelování a optimalizace podnikových procesů, kritérií a kroků při výběru vhodného dodavatele IS (vč. outsourcingu). Dále osvojení postupu úspěšné implementace IS, podmínek další inovace IS, včetně zajištění vhodné systémové integrace a vyhodnocení ekonomických přínosů.
1. Úvod do tématiky PIS
2. Podnikový IS z pohledu konzultanta / Systémy ERP
3. Inovační tendence v PIS (externí přednáška) / metoda MRP a MRP II
4. Oblasti označované jako ERP II a jejich vzájemné vazby / Metoda TOC
5. Projekt implementace PIS, hlavní kroky, organizace, smlouvy, přínosy a efekty
6. Procesní a datový pohled na PIS
7. Ukázky z podnikové praxe (KPV)/PIS a průmysl 4.0
8. Trendy PIS (KPV) / provoz PIS
9. Inovace podnikových IS
10. Závěrečný workshop
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
78
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
193
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předmět nepředpokládá žádné speciální vstupní znalosti |
vhodná znalost z oblasti metod podnikového řízení, logistiky, účetnictví a informatiky, databází a projektového řízení |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
schopnost analyzovat problém |
schopnost integrovat multidisciplinárně navrhovaná řešení |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
- |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
porozumět základní aplikační architektuře podnikového IS |
znát vývoj, funkční možnosti a limity uplatnění aplikací typu ERP a ERP II |
znát vazby aplikací ERP a ERP II na další podnikové aplikace |
porozumět principům metody MRP II |
znát zásady jednotlivých etap výběru a implementace podnikového IS |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpracovat s podporou metody TOC základní cíle, postup a efekty inovace v rámci podnikového IS |
analyzovat situaci na trhu podnikových IS a hlavní trendy vývoje |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
- |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Projektová výuka, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
|
|
|
|