|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / PDP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
PDP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Předdiplomní projekt
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
8
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
8
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
23 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je vytvořit studentovi dostatečný časový prostor na zpracování závěrečné diplomové práce, umožnit mu řešit problematiku za pomoci specializovaného software, měřící techniky a diagnostiky na odborné katedře, případně dle potřeby i v praxi na specializovaných smluvních pracovištích. Dále dát studentu možnost podložit svá řešení příslušnými výpočty včetně technicko ekonomických přínosů navrhovaného řešení.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou udělení zápočtu je: 1. Aktivní účast na konzultacích ke zpracování kvalifikační práce. 2. Prokázání znalostí potřebných pro zpracování kvalifikační práce. 3. Předložení kvalifikační práce vedoucímu práce v požadovaném stupni zpracování.
|
Obsah
|
Formou individuálních konzultací a seminářů studenti samostatně zpracovávají pod vedením vedoucích diplomových prací a konzultantů náročnější části práce, podle zvoleného zaměření. Pro zvolenou variantu zpracovávají úvodní projekční a konstrukční návrhy, které pak rozpracovávají v diplomové práci. Při řešení je přihlíženo k technicko-ekonomickým otázkám řešeného úkolu. V maximální míře je využita počítačová technika.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Prof. Ing. Josef Basl, CSc. (100%),
-
Cvičící:
Prof. Ing. Josef Basl, CSc. (100%),
Ing. Tomáš Broum, Ph.D. (100%),
Ing. Marek Bureš, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Milan Edl, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Petr Hořejší, Ph.D. (100%),
Ing. Ilona Kačerová, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Pavel Kopeček, CSc. (100%),
Ing. David Krákora (100%),
Ing. Matěj Krňoul (100%),
Mgr. Ing. Alena Lochmannová, Ph.D. et Ph.D., MBA (100%),
Ing. Bc. Miroslav Malaga, Ph.D. (100%),
Ing. Milan Pinte, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Pavel Raška, Ph.D. (100%),
Ing. Andrea Šimerová (100%),
Doc. Ing. Michal Šimon, Ph.D. (100%),
Doc. Ing. Zdeněk Ulrych, Ph.D. (100%),
Ing. Lukáš Veszprémi (100%),
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
80
|
Projekt individuální [40]
|
120
|
Celkem
|
210
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
úspěšné absolvovat semestrální projekt a předdiplomní praxi |
samostatně popsat a vysvětlit získané teoretické a praktické znalosti ze studovaného oboru |
popsat současný stav poznání řešené problematiky |
charakterizovat pracovní hypotézy, metody a techniky potřebné pro řešení zadaného problému |
komplexně popsat a vysvětlit na vyšší úrovni možné varianty jednotlivých řešení |
získávat další odborné znalosti samostatným studiem teoretických poznatků strojařského základu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně použít své teoretické i praktické znalosti ze studovaného oboru při řešení konkrétních problémů zadaných v DP |
samostatně navrhnout nová řešení zadaného problému |
vytvořit vlastní názor na jednotlivá navržená řešení a je schopen vybrat optimální variantu řešení (je schopen analyzovat úroveň technického řešení) |
samostatně získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a jejich vyhodnocení |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
teoreticky zdůvodnit navrhovaná řešení |
samostatně zhodnotit klady a zápory navržených řešení zadaného problému |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
diagnostikovat podstatu problémů řešených v DP |
použít své teoretické i praktické znalosti při řešení konkrétních problémů zadaných v DP |
získávat odborné znalosti samostatným studiem teoretických poznatků v oboru |
využívat samostatně výpočetní techniku se specializovaným software při řešení konkrétních problémů |
zpracovat získané informace na vyšší úrovni |
obhájit svoji práci před odbornou komisí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Individuální konzultace, |
Studijní praxe, |
Řešení problémů, |
Projektová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|