|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPV / ORP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPV
/
ORP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Organizace řízení podniků
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
29 / -
|
1 / 15
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KPV/ZSZP1
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Hlavním cílem tohoto předmětu je stimulovat kreativní myšlení studentů v oblasti technických inovací a podnikání. V dnešní době dochází k velké akcentaci a důrazu na inovativní myšlení v souvislosti s probíhající digitální transformací firem. Moderní technologie v návaznosti na aktuální světové trendy otevírají cestu k rychlé tvorbě nových produktů a služeb. Vývojové práce se také neustále větší mírou přesouvají do virtuálního online prostředí a jsou umocňovány využíváním kolaborativních týmových nástrojů a metod. Začít vlastní podnikání je v dnešní době velmi jednoduché. Stačí mít pouze dobrý nápad.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky zápočtu: Vypracování semestrální práce
Podmínky zkoušky: Kombinovaná zkouška
|
Obsah
|
Předmět je primárně zaměřen na způsoby technologických inovací ve výrobních podnicích. Pozornost je zde věnována jak inovacím produktů a služeb tak i inovacím podnikových procesů s ohledem na širší uplatnitelnost podniku na trhu. Studenti se naučí používat metody a techniky pro hledání nových business modelů průmyslových firem s jejich následným ukotvením v organizační struktuře podniku. Nedílnou součástí výuky je také softwarová podpora k výše uvedeným tématům.
1. Úvod, plán semestru, krátce jednotlivá témata
2. Trendy, technologické inovace a inovační prostředí
3. Kolaborativní nástroje, myšlenkové mapy
4. Technologické inovace produktů a služeb s ohledem na potřeby zákazníka
5. Personas a Customer Empathy Map
6. Jobs to be Done
7. Přidaná hodnota produktu pro zákazníka - Value Proposition Canvas, Business Model Canvas
8. Design thinking
9. Pitch prezentace
10. Příklady organizačních struktur úspěšných firem
11. Softwarová podpora pro inovaci výrobních procesů - Siemens Process Simulate
12. Siemens Process Simulate - automatizace a robotika
13. Siemens Process Simulate - ergonomie a lidský faktor
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Špaček, Miroslav; Červený, Karel. Kreativní metody v inovacích. Vydání první. 2020. ISBN 978-80-245-2322-4.
-
Základní:
Hučka, M., Kislingerová, E., Malý, M. Vývojové tendence velkých podniků. Podniky v 21. století. Praha: C.H. Beck, 2011. ISBN 978-80-7400-198-7.
-
Základní:
Svozilová, Alena. Zlepšování podnikových procesů. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3938-0.
-
Rozšiřující:
Řepa, Václav. Procesně orientovaná firma. Praha, 2012. ISBN 978-80-247-4128-4.
-
Rozšiřující:
Siemens AG. Siemens PLM Software.
-
Doporučená:
Laloux, F. Budoucnost organizací. Pro budoucí podnikatele. Praha, 2017. ISBN 978-80-8791-729-9.
-
Doporučená:
Franková, Emilie. Kreativita a inovace v organizaci. 1. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3317-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
122
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základy managementu průmyslových podniků |
znát postavení podniku v tržní ekonomice |
znát základní organizačně-právní formy podniků |
samostatně získávat další odborné znalosti samostatným studiem |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně získávat další odborné dovednosti na základě praktických zkušenosti a jejich vyhodnocení |
organizovat jednoduché lidské aktivity a procesy |
být schopen na základě rámcového zadání zpracovat samostatnou práci |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát základní typy organizačních struktur |
chápat principy inovací podnikových procesů |
popsat základy vybraných inovačních metod |
vyjmenovat možné kolaborativní nástroje |
orientovat se v mezinárodních sítích a platformách |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využívat metody k inovaci podnikových procesů |
realizovat analýzy podnikatelského prostředí |
umět využívat softwarové nástroje pro inovaci podnikových procesů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Výstupní projekt, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
E-learning, |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
|
|
|
|