|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / UPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
UPP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Učitel v pedagogické praxi
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět se zaměřuje na praxi učitele, zvláště na praxi začínajícího učitele. Cílem je připravit studenty - budoucí učitele na jejich profesi. Součástí je i seznámení studentů s možnostmi dalšího vzdělávání učitelů (v souvislosti s kariérním růstem).
|
Požadavky na studenta
|
Znalost základních psychologických pojmů vztahujících se k učitelské praxi
|
Obsah
|
Obsah vychází ze základních psychologických pojmů, které se vztahují k učitelské profesi;
obsah přednášek a seminářů je zaměřen na praktickou aplikaci:
Předmět se zaměřuje na praxi učitele zvláště na praxi začínajícího učitele. Cílem je připravit studenty budoucí učitele na jejich profesi. Součástí je i seznámení studentů s možnostmi dalšího vzdělávání učitelů (v souvislosti s kariérním růstem).
Žáci získají přehled o učitelské profesi, o dovednostech učitele, ale i o možnostech dalšího vzdělávání učitele v souvislosti s kariérním systémem. Dále se seznámí s nejnovějšími poznatky z oboru a s možností aplikace jejich teoretických poznatků v pedagogické praxi. Nedílnou součásti výuky je i praktický nácvik dovedností učitele.
Obsah vychází ze základních psychologických pojmů, které se vztahují k učitelské profesi.
Obsah je zaměřen na praktickou aplikaci.
1. Analýza základních psychologických pojmů, které se vztahují k učitelské profesi
2. Učitel v současné škole.
3. Kompetence učitele.
4. Začínající učitel
5. Dokumentace učitele
6. Dokumentace třídního učitele
7. Praktický nácvik dovedností učitele
8. Začínající učitel, co by měl znát a umět.
9. Další vzdělávání učitelů, možnosti vzdělávání, vzdělávací instituce
10. Kariérní růst učitele.
11. Kariérní systém
12. Evaluace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HOLEČEK, V. Psychologie v učitelské praxi - psychologické poznatky aplikovatelné v práci učitele. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-3704-1.
-
Základní:
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele. Praha: Portál, 1997.
-
Základní:
FENSTERMACHER, G. D.; SOLTIS, J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha, Portál, 2008.
-
Doporučená:
PELIKÁN, J. Pomáhat být : otevřené otázky teorie provázející výchovy.. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0345-4.
-
Doporučená:
Kosíková, Věra. Psychologie ve vzdělávání a její psychodidaktické aspekty. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2433-1.
-
Doporučená:
FENSTERMACHER, G. D.; SOLTIS, J. F. Vyučovací styly učitelů. Praha, Portál, 2008. ISBN 80-7367-471-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
žáci získají přehled o učitelské profesi, o dovednostech učitele, ale i o možnostech dalšího vzdělávání učitele v souvislosti s kariérním systémem. Dále se seznámí s nejnovějšími poznatky z oboru a s možností aplikace jejich teoretických poznatků v pedagogické praxi. Nedílnou součásti výuky je i praktický nácvik dovedností učitele |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|