|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / SKMG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
SKMG
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Školský management
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
7 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/SMG
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti získají ucelený pohled na řízení školy z legislativního i procesního hlediska. Budou se orientovat v základních pojmech, dokumentech a procesech řízení školy.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na přednáškách min. 50%. Písemný test.
|
Obsah
|
1.Základní právní normy v oblasti výchovy a vzdělávání v ČR.
2.Vzdělávací politika v ČR a národní program vzdělávání v ČR.
3.Školský zákon č. 561/2004 Sb. a Zákon č. 563/2004 Sb. o pedagogických pracovnících.
4.Kurikulární reforma, RVP a školní vzdělávací program a jejich implementace ve škole.
5.Plán rozvoje školy a jeho vytváření, výroční zpráva školy.
6.Kultura školy a klima školy.
7.Komunikace školy s veřejností, základy marketingu školy.
8.Komunikace uvnitř školy, rozvoj pracovníků, DVPP, kariérní řád.
9.Pedagogický proces a řízení školy, třídní management.
10.Vedení lidí ve školské organizaci.
11.Externí a interní evaluace školy.
12.Řízení změny ve škole, projekty školy.
13.Školství pohledem OECD a EU a trendy.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Eger, Ludvík; Jakubíková, Dagmar. Kultura školy. 1. vyd. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2000. ISBN 80-7083-441-2.
-
Základní:
Eger, Ludvík. Management rizik vzdělávacích projektů. Vyd. 1. Plzeň : Nava, 2013. ISBN 978-80-7211-453-5.
-
Základní:
Trojanová, Irena. Ředitel a střední management školy : průvodce pro ředitele a střední management ZŠ a SŠ. Vyd. 1. Praha : Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0591-3.
-
Doporučená:
Starý, Karel. Pedagogika ve škole. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-511-0.
-
Doporučená:
Eger, Ludvík. Řízení školy při zavádění školního vzdělávacího programu. Plzeň : Fraus, 2006. ISBN 80-7238-583-6.
-
Doporučená:
PISOŇOVÁ, M, BRUNCLÍKOVÁ, Z., EGER, L. Školský management pre študijné obory učitelstva a prípravu vedúcich pedagogických zamestnancov.. Bratislava:UK, 2014. ISBN 978-80-223-3621-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
25
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat základní znalosti z historie našeho školství, jaká je struktura a řízení regionálních škol v ČR |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
připravit, realizovat a vyhodnotit výuku v předmětech své aprobace |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- popsat základní právní normy v oblasti výchovy a vzdělávání v ČR |
- objasnit hlavní principy kurikulární reformy, RVP a školního vzdělávacího program a jejich implementace ve škole |
- charakterizovat kulturu školy a klima školy
|
- vyjmenovat zásady komunikace školy s veřejností či komunikace uvnitř školy |
- objasnit pedagogický proces a řízení školy, vedení lidí ve školské organizaci a třídní management |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- stanovit požadavky pro svůj adaptační plán a požadované DVPP
- objasnit základní body malého projektu školy a navrhnout plán kooperace týmu pracovníků školy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
|
|
|
|