|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / PSVP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
PSVP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie ve vzdělávací praxi
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studující si osvojí principy a zákonitosti edukace žáků i dospělých z psychologické perspektivy. Pochopí psychologická specifika vzdělávání a budou je schopni dále na aplikační rovině rozvíjet.
|
Požadavky na studenta
|
Znalost základních psychologických pojmů z obecné psychologie.
|
Obsah
|
Obsah vychází ze základních psychologických pojmů, které se vztahují k procesům vzdělávání a výchovy na pozadí kognitivní psychologie. Obsah je zaměřen na praktickou aplikaci.
1.Současné pojetí psychologie ve vzdělávání,
2.Základní psychické stavy a procesy a jejich souvislosti s osvojováním vědomostí a pojmových systémů, rozvoji kreativity a metakognice.
3.Kompetence vzdělávajícího i vzdělávaného.
4.Motivace a stimulace,
5.Osobnost edukátora a edukovaného,
6.Sebepojetí edukátora/edukovaného;
7.Sebehodnocení edukátora/edukovaného,
8. Emoce, temperament, charakter při edukaci.
9.Psychologické otázky modernizace edukace.
10. Duševní hygiena při edukaci.
11. Specifika školní a mimoškolní edukace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
žáci získají přehled o psychologických zákonitostech, které působí v průběhu vzdělávacího procesu, o interindividuálních rozdílech a principech vzdělávání žáků i dospělých. Dále se seznámí s nejnovějšími poznatky z oboru a s možností aplikace jejich teoretických poznatků v každodenním procesu učení, výchovy a sebevýchovy jedince. Nedílnou součásti výuky je i praktický nácvik dílčích oblastí, včetně sebezkušenostních technik |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Kooperativní výuka, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|