|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / PRIZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
PRIZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychologie rizikového chování
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
1
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti psychologie rizikového chování. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k teorii návykového chování a jeho dopadu na osobnost člověka. Součástí předmětu je analýza příčin rozvoje rizikového chovní a možností prevence.
|
Požadavky na studenta
|
> Orientace v odborné literatuře
> Aktivní účast na výuce
> Seminární úkol
> Zkouška
|
Obsah
|
1. Kategorizace rizikového chování
2. Charakteristika jednotlivých druhů rizikových chování
3. Vztah mezi psychickými jevy a rizikovými chováními
4. Charakteristika jednotlivých psychických jevů
5. Psychologicko-biologické determinanty vzniku rizikového chování
6. Osobnostní predispozice ke vzniku rizikového chování
7. Faktory psychického vývoje jedince ovlivňující vznik rizikového chování
8. Náročné životní situace jako spouštěč rizikového chování
9. Sociální skupiny a sociální vztahy jako jeden ze spouštěčů rizikového chování
10. Vliv rizikového chování na psychiku člověka
11. Psychické faktory pro předcházení a zvládání rizikového chování
12. Shrnutí, evaluace výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Nešpor, Karel, 1952-. Návykové chování a závislost : současné poznatky a perspektivy léčby / Karel Nešpor. Praha : Portál, 2011, 2011. ISBN 978-80-7367-908-8.
-
Základní:
Lazarová, Bohumíra, 1958-. Netradiční role učitele : o situacích pomoci, krize a poradenství ve školní praxi / Bohumíra Lazarová. Brno : Paido, 2008, 2008. ISBN 978-80-7315-169-0.
-
Základní:
Kolařík, Marek, 1979-. Studijní texty pro metodiky prevence sociálně patologických jevů / [autoři Eleonora Smékalová . et al. ; editor Marek Kolařík]. [Boskovice] : Albert, 2007, 2001. ISBN 978-80-7326-118-4.
-
Doporučená:
Sobotková, Veronika, 1978-. zikové a antisociální chování v adolescenci / Veronika Nielsen Sobotková a kolektiv. Praha : Grada, 2014, 2014. ISBN 978-80-247-4042-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní orientace v psychologii a ve výchově ke zdraví |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student: kategorizuje riziková chování; definuje a popisuje riziková chování; vysvětluje vztahy mezi psychickými jevy a jednotlivými druhy rizikovými chováními; identifikuje psychologické vlivy na riziková chování jedince; popisuje osobnostní předpoklady pro vznik rizikového chování jedince; charakterizuje důsledky rizikového chování na psychiku jedince; popisuje vliv sociálních skupin na rizikové chování jednice |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|