|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / PKV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
PKV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektové a kooperativní vyučování
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Tvorba projektů pro výuku vých.ke zdraví
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/TPVZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání znalostí, dovedností a postojů v plánování a realizaci projektového a kooperativního vyučování pro výuku výchovy ke zdraví v oblasti školní a v oblasti komunitní.
|
Požadavky na studenta
|
Plánování a realizace kooperativního týmového projektu na vybrané téma z oblasti výchovy ke zdraví.
|
Obsah
|
1. Předmět výchova ke zdraví a specifika projektové a kooperativní výuky.
2. Historie a charakteristika projektové a kooperativní výuky.
3. Didaktická analýza projektového a kooperativního vyučování ? volba tématu, formulace cílů,
charakteristika metod a organizačních forem, včetně užití různých forem hodnocení.
4.- 5. Didaktická analýza projektového a kooperativního vyučování ? didaktické aspekty a možnosti
využívání aktivizujících metod a forem v projektové a kooperativní výuce.
6. Projektová a kooperativní výuka a učení se řešením problémů.
7. Specifika práce učitele a žáka v plánování a realizaci projektové a kooperativní výuky.
8. Evaluace podmínek zavádění projektové a kooperativní výuky v praxi.
9. Analýza mezipředmětových vztahů jednotlivých témat v předmětu výchova ke zdraví.
10. Odborné kompetence učitele ve vztahu k projektové a kooperativní výuce.
11. Plánování a realizace týmových a individuálních projektů výchovy ke zdraví v oblasti
volnočasových aktivit žáků.
12. Možnosti využití grantových dotací na projekty pro výuku výchovy ke zdraví (analýza
informačních zdrojů pro získání grantových dotací, obecné zásady tvorby žádostí pro získání
grantových dotací).
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-977-1.
-
Doporučená:
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Doporučená:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování.. Praha, 2008.
-
Doporučená:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Pedagogická evaluace : hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Brno : Masarykova univerzita, 1996. ISBN 80-210-1333-8.
-
Doporučená:
ČÁBALOVÁ, D. Pedagogika pro učitele - modul B.. Plzeň, 2007.
-
Doporučená:
VALENTA, J. Projektová metoda ve škole a za školou.. Praha, 1993.
-
Doporučená:
LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, J. Tvořivé vyučování. Vyd. 1. Praha : Grada, 2003. ISBN 80-247-0374-2.
-
Doporučená:
HORKÁ, H. Výchova pro 21. století : koncepce globální výchovy v podmínkách české školy. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-85-0.
-
Doporučená:
Maňák, Josef; Švec, Vlastimil. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
89
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Definovat základní pojmy z obecné didaktiky. |
Popsat pedagogický proces. |
Objasnit jednotlvé složky pedagogického procesu. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Navrhnout pedagogický proces na vybrané téma v rámci studované aprobace. |
Zhodnotit efektivitu navrženého pedagogického procesu podle principů efektivního učení. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Popsat obecné didaktické principy. |
Uvést znaky kooperativní a projektové výuky. |
Charakterizovat postupy v projektové a kooperativní výuce. |
Vysvětlit význam projektové a kooperativní výuky ve studované aprobaci. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Aplikovat poznatky předmětu při samostatném zpracování tématu. |
Realizovat didaktickou analýzu učiva. |
Vytvořit potřebné didaktické pomůcky pro kooperativní a projektovou výuku. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|