|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / KRIOP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
KRIOP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Krizová intervence v ošetřovatel. praxi
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je pochopit prožívání nemocných v krizových situacích, ovlivnit postoje všeobecných sester a nacházet možnosti pomoci v rámci ošetřovatelské praxe. Studenti se seznámí se způsoby profesionálních způsobů komunikačních dovedností v krizových situacích pacienta.
|
Požadavky na studenta
|
Analýza konkrétní kazuistiky z praxe a uvedení komplexních možností psychologické pomoci při řešení situace.
|
Obsah
|
1. Pojem krize, typologie krizí.
2. Krizová intervence a její formy a etapy. Postupy krizové intervence (dále jen KI).
3. Osobnostní charakteristika pracovníka krizové intervence. Právní a etické aspekty KI.
4. Ztráta jako krize a krize jako ztráta.
5. KI při funkcionální ztrátě a její řešení v ošetřovatelské praxi.
6. KI při vztahové ztrátě smrt blízkého člověka, krizová intervence u pozůstalých v ošetřovatelském procesu
7. KI při intrapsychické ztrátě (okolnosti diagnózy, reakce rodiny na diagnózu), pomoc rodině, zásady krizové intervence v ošetřovatelské praxi
8. KI u rolové ztráty odchod do důchodu, ztráta rodinných rolí, nezaměstnanost a jejich řešení ve zdravotnických i sociálních zařízeních
9. KI u domácí násilí (násilí na dětech, na ženách a na seniorech) a jeho řešení z hlediska ošetřovatelské praxe
10. KI u suicidálního jednání, pomoc pozůstalým, role všeobecné sestry
Obsah seminářů:
Rozbor kazuistiky z praxe a nácvik komunikačních dovedností při úmrtí pacienta
Rozbor kazuistiky z praxe a nácvik komunikačních dovedností při postižení
Rozbor kazuistiky z praxe a nácvik komunikačních dovedností při rolové ztrátě
Rozbor kazuistiky z praxe a nácvik komunikačních dovedností při násilí u pacienta
Rozbor kazuistiky z praxe a nácvik komunikačních dovedností při sebevražedném jednání
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
22
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní poznatky z obecné, sociální, vývojové psychologie a psychologie osobnosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti jsou schopni rozpoznat krizovou situaci, empaticky chápat chování pacientů, jsou schopni volit nepatologizující, konstruktivní formy krizové intervence - Studenti jsou schopni používat základů krizové intervence při intrapsychické ztrátě dítě s postižením - Studenti jsou schopni používat základů krizové intervenci při vztahové ztrátě smrt blízkého člověka, u pozůstalých - Studenti jsou schopni používat základů krizové intervence při rolové ztrátě odchod do důchodu, ztráta rodinných rolí, systémová ztráta, nezaměstnanost - Studenti jsou schopni používat základů krizové intervence při násilí domácí násilí, sexuální násilí, syndrom CAN - Studenti jsou schopni používat základů krizové intervence v případě suicidálního jednání |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
|
|
|
|