|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / KAZUS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
KAZUS
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Kazuistický seminář
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 33
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 30
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPS/SPZPS
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je provést (na základě syntézy poznatků z psychopatologie, diagnostiky a pedagogicko psychologického poradenství) analýzu kazuistik problémových žáků a dospělých.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na seminářích, kde se probírají psychologické a edukační obsahy individuální práce s klienty.
Vyústěním práce v semináři je vypracování vzorové kazuistiky pubescenta či adolescenta.
|
Obsah
|
1. Praktická aplikace diagnostických metod
2. Osobní, rodová a sociální anamnéza
3. Účast na psychologickém vyšetření problémového dítěte v Diagnostickém ústavu v Plzni
4. Prezentace výsledku pozorování a psychologického rozhovoru problémového dítěte
5. Prezentace vývoje postojů a hodnot pubescentního a adolescentního jedince
6. Charakteristika afektivních poruch u pubescentů a adolescentů a jejich terapie
7. Ballintovské skupiny a jejich využití při diagnostice a terapii problémových případů
8. Využití Balintovských skupin při poradenské a terapeutické činnosti s pracovníky výchovných zařízení pro problémové žáky
9.-12. Prezentace případové studie
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Říčan, Pavel; Vágnerová, Marie. Dětská klinická psychologie. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1991. ISBN 80-201-0131-4.
-
Doporučená:
Helus, Zdeněk. Dítě v osobnostním pojetí : obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. 2., přeprac. a rozš. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-628-5.
-
Doporučená:
Kondáš, Ondrej. Klinická psycholoógia. Martin : Osveta, 1980.
-
Doporučená:
Hrabal, Vladimír. Pedagogickopsychologická diagnostika žáka. 1. vyd. Praha : SPN, 1989. ISBN 80-04-22149-1.
-
Doporučená:
Slezáčková, Alena. Průvodce pozitivní psychologií : nové přístupy, aktuální poznatky, praktické aplikace. Vyd. 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3507-8.
-
Doporučená:
Konečný, Robert. Psychologie v lékařství. Praha : Státní zdravotnické nakladatelství, 1966.
-
Doporučená:
ŠTECH, S., ZAPLETALOVÁ, J. Úvod do školní psychologie. Praha, Portál, 2014.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokladem jsou základní znalosti aplikace vývojové a pedagogické psychologie při individuální práci s klientem a znalost osobnostních proměn při zvládání náročných životních situací |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka: - aplikují teoretické poznatky na případovou práci - vymezí vývoj problému - zhodnotí psychosociální situaci klienta - zjistí pod odborným dozorem výsledky z diagnostických metod - zdůvodní opatření k řešení problému |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|