|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / DPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
DPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika první pomoci
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/PPP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na rozvoj odborných kompetencí z oblasti didaktických koncepcí první pomoci v rámci výuky vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví na základních a středních školách. Student si na úrovni zapamatování, porozumění a aplikace osvojí klíčové pojmy z problematiky, která se vztahuje k organizaci, realizaci a evalauci edukačního procesu témat týkající se první pomoci.
|
Požadavky na studenta
|
> Orientace v odborné literatuře
> Aktivní účast na výuce
> Seminární úkol
> Zkouška
|
Obsah
|
1. Soudobé teorie vzdělávání z pohledu edukačního procesu výchovy ke zdraví
2. Druhy učení z pohledu edukačního procesu výchovy ke zdraví
3. Psychodidaktické koncepce v edukačním procesu první pomoc
4. Motivace žáka v eduakačním procesu první pomoc
5. Výukové strategie v edukačním procesu první pomoc
6. Evaluační strategie pedagogického procesu pvrvní pomoci
7. Historicko-srovnávací analýza kurikukárních dokumentů s ohledem na výchovu a vzdělávání první pomoci
8.Možnosti uplatňování integrované výuky v edukaci první pomoci s přihlédnutím k interdisciplinaritě tohoto oboru
9. Specifika psychodidaktiky a konstruktivismu v edukačním procesu první pomoci
10.Mezi předmětové vztahy ve výuce první pomoci
11.Projektová a kooperativní výuka a její možnosti v edukačním procesu první pomoci
12.Komparace zahraničních modelů výuky první pomoci
13.Shrnutí a evaluace výuky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. Václava Klimtová (100%),
Mgr. Jana Kočí (100%),
Doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Václava Klimtová (100%),
Doc. PaedDr. Ladislav Podroužek, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Jana Kočí (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
TRČKOVÁ, P. et al. Metodická příručka pro výuku první pomoci na 1. stupni základních škol. Olomouc, 2014.
-
Základní:
TRČKOVÁ, P. et al. Metodická příručka pro výuku první pomoci na 2. stupni základních škol a středních školách. Olomouc, 2014.
-
Základní:
TRČKOVÁ, P. et al. Metodická příručka pro výuky první pomoci na středních školách včetně víceletých gymnázií. Olomouc, 2014. ISBN 978-80-260-8223-1.
-
Základní:
BYDŽOVSkÝ, J. První pomoc : příručka pro pedagogy základních a mateřských škol. Svotavy, 2012. ISBN 978-80-260-3131-4.
-
Základní:
Franěk, Ondřej; Sukupová, Petra. První pomoc nejsou žádné čáry, ale dokáže zázraky. [Česko] : O. Franěk, 2010. ISBN 978-80-254-5911-9.
-
Základní:
TOMANOVÁ, J. , KOPECKÝ M. Vybrané kapitoly z první pomoci. Olomouc, 2014. ISBN 978-80-244-4036-1.
-
Doporučená:
Kubíková, Zdeňka; Zuchová, Barbora. První pomoc a jak ji učit. 2., upr. vyd. Brno : Masarykova univerzita, Fakulta sportovních studií, 2009. ISBN 978-80-210-4823-2.
-
Doporučená:
Hrušková, Martina; Gutvirth, Jaroslav. První pomoc (nejen) pro školní praxi. Vyd. 1. České Budějovice : Jihočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7394-237-3.
-
Doporučená:
FRANĚK, O., TRČKOVÁ, P. První pomoc pro školy. Praha, 2014. ISBN 978-80-260-7346-8.
-
Doporučená:
TOMANOVÁ, J. , KOPECKÝ M. Úrazy a první pomoc u dětí. Olomouc, 2013. ISBN 978-80-244-3506-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
60
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
124
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
odborná orientace v základech první pomoci a didaktice výchovy ke zdraví |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- popsat teorie a druhy učení využitelné v edukaci první pomoci |
- charakterizovat výukové strategie v první pomoci |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- zhodnotit jednotlivé teorie ve vzdělávání a výukové strategie; aplikuje soudobé teorie vzdělávání a výukové strategie do edukačního procesu první pomoci |
- navrhnout evaluační postup pro evaluaci edukačního procesu první pomoci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s demonstrací, |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
|
|
|
|