|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9ZPSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9ZPSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Základy psychopatologie
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/CZPSP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student/ka si svojí elementární poznatky o symptomech a syndromech duševních poruch v jednotlivých ontogenetických fázích.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test.
|
Obsah
|
Duševní poruchy a jejich příčiny, klasifikace psychických poruch. Poruchy kognitivních procesů. Poruchy motivačních a konativních procesů. Disharmonický vývoj osobnosti. Neurotické poruchy. Afektivní poruchy. Schizofrenie a poruchy s bludy. Organicky podmíněné duševní poruchy. Mentální retardace. Speciální problémy dětské psychopatologie.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kohoutek, Rudolf. Patopsychologie a psychopatologie pro pedagogy. Brno : Masarykova univerzita, 2007. ISBN 978-80-210-4434-0.
-
Doporučená:
Munden, Alison; Arcelus, Jon. Poruchy pozornosti a hyperaktivita. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-625-X.
-
Doporučená:
Belányiová, Věra. Problematika mentální retardace. Plzeň : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 2002.
-
Doporučená:
Sheedy-Kurcink, Mary. Problémové dítě v rodině a ve škole. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-174-6.
-
Doporučená:
Češková, Eva; Svoboda, Mojmír,; Kučerová, Hana. Psychopatologie a psychiatrie : pro psychology a speciální pedagogy. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-154-9.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost pojmového aparátu z obecné, vývojové a sociální psychologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka se dokáže: správně analyzovat jednotlivé symptomy a syndromy duševních poruch se zvláštním zřetelem k jejich etiopatogenezi, orientovat v oblasti normality osobnosti a diagnostikovat vývojové poruchy, na základě implicitní diagnózy zvolit vhodný přístup k mentálně retardovaným a sociálně nezralým jedincům |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|