|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9RETE
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9RETE
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Relaxační techniky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 50
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 60
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/RETE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvoření osobního programu relaxace použitelného v prevenci psychosomatických chorob, získání přehledu o duševním zdraví a redukci stresu.
|
Požadavky na studenta
|
Prakticky provedená relaxace před studenty skupiny, vypracování plánu zlepšení vlastního duševního zdraví a odbourávání stresu.
|
Obsah
|
1. Životní styl a spontánní relaxace.
2. Teorie náročných životních situací, syndrom vyhoření.
3. Relaxační techniky, druhy a místo v životním stylu.
4. Relaxace, sebeuvědomění a soustředění, sebekontrola.
5. Relaxace v józe. Progresivní relaxace.
6. Autogenní trénink.
7. Relaxace pro děti.
8. Prvky muzikoterapie při odbourávání stresu.
9. Prvky arteterapie a jógy při relaxaci.
10. Protahovací a uvolňovací cvičení.
11. Mandaly a mantry.
12. Skupinová práce s tělem.
13. Životní styl a workoholismus.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Machač, Miloš. Psychické rezervy výkonnosti : stres, hypnosugesce, autoregulace. 1. vyd. Praha : Univerzita Karlova, 1991. ISBN 80-7066-485-1.
-
Rozšiřující:
Míček, Libor. Sebevýchova a duševní zdraví. 2., dopl. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1982.
-
Rozšiřující:
Stark, Wolfgang H. Superlearning : Nový způsob výuky jazyků : Jak úspěšně učit podle osvědčené prakticky zaměřené metody. 1. vyd. Praha : Svoboda, 1994. ISBN 80-205-0404-4.
-
Doporučená:
Hennig, Claudius; Keller, Gustav. Antistresový program pro učitele : projevy, příčiny a způsoby překonání stresu z povolání. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-093-6.
-
Doporučená:
Nešpor, Karel. Uvolněně a s přehledem : relaxace a meditace pro moderního člověka. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. ISBN 80-7169-652-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
15
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
20
|
Celkem
|
61
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní znalosti z obecné psychologie a psychologie osobnosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti dokáží: prakticky používat různé techniky relaxace, vysvětlit fungování a vliv náročných životních situací na jedince, rozlišit druhy stresů, frustraci a konflikt, zdůvodnit význam duševní hygieny a zdravého životního stylu, užívat jednotlivé relaxační techniky jak pro dospělé, tak i pro děti na ZŠ a MŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|