|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9REET
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9REET
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Relaxační a energizující techniky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
19 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/CREET
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je naučit studenty pracovat s vlastní energetickou výbavou, analyzovat zdravotní rizika míry stresové zátěže, seznámit je s širokým spektrem relaxačních a abreaktivních technik a vyvabit je schopností tyto postupy používat.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních, sestavit vlastní abreaktivní program a provést jej ve skupině.
|
Obsah
|
1. Okolnosti životní stylu.
2. Analýza stresorů.
3. Práce s energií a vizualizace energie.
4. Antistresový trénink.
5. Pojetí relaxace.
6. Autogenní trénink.
7. Jóga.
8. Relaxace pro děti.
9. Meditace.
10.Funkce hudby v relaxaci.
11.Funkce barev v relaxaci.
12.Mandaly a mantry.
13.Rizikové faktory relaxačních tehnik.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hennig, Claudius; Keller, Gustav. Antistresový program pro učitele : projevy, příčiny a způsoby překonání stresu z povolání. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-093-6.
-
Doporučená:
Vojáček, Karel. Cesta ke zdraví autogenní trénink : cvičení vlastního já metodou Prof. J. H. Schultze. Dobřichovice : Škola hrou, 1994.
-
Doporučená:
Hájek, Pavel. Hravá jóga : Cvičení jógy pro děti mateřských škol a mladšího školního věku. Plzeň : Pedagogické centrum Plzeň, 1996.
-
Doporučená:
ŠIMANOVSKÝ, Z. Hry s hudbou a techniky muzikoterapie ve výchově, sociální práci a klinické praxi / Zdeněk Šimanovský. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-339-0.
-
Doporučená:
Davidson, J. Jak zvládnout stres. Praha, 1998.
-
Doporučená:
Brockert, Siegfried. Ovládání stresu. Praha : Melantrich, 1993. ISBN 80-7023-159-9.
-
Doporučená:
Liebmann, Marian. Skupinová arteterapie : nápady, témata a cvičení pro skupinovou výtvarnou práci. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-864-3.
-
Doporučená:
Knížetová, V., Kos, B. Strečink, relaxace, dýchání. Praha : Olympia, 1989.
-
Doporučená:
Nešpor, Karel. Uvolněně a s přehledem : relaxace a meditace pro moderního člověka. 1. vyd. Praha : Grada, 1998. ISBN 80-7169-652-8.
-
Doporučená:
Enomiya-Lassalle, Hugo M. Zenová meditace : s úvodem Tomáše Halíka. [1. vyd.], První české vyd. v samizdatové edici Duch a život, 1986. Brno : Cesta, 1995. ISBN 80-85319-40-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
16
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost pojmového aparátu z obecné psychologie a psychologie osobnosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti rozliší druhy stresu, vysvětlí vztah mezi náročnými životními situacemi a zdravotním stavem jedince, analyzují osobní míru stresového zatížení, získají prožitkovou zkušenost se škálou abreaktivních technik a předvedou bezpečné řízení relaxační techniky ve skupině |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
|
|
|
|