|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPS / 9PSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPS
/
9PSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Psychopatologie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/CPSP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět psychopatologie. Etiopatogeneze duševních poruch. Poruchy kognitivních procesů a řeči. Poruchy emocí, vědomí a jednání. Mentální retardace. Neurotické poruchy, specifičnost dětských neuróz. Afektivní poruchy. Schizofrenie, její klinický obraz a prognóza. Specifičnost schizofrenie u dětí. Poruchy osobnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování kazuistiky, kombinovaná zkouška
|
Obsah
|
Cílem je seznámit studenty s jednotlivými symptomy a syndromy duševních poruch.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Míček, Libor. Duševní hygiena : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. fakulty oboru psychologie. 1. vyd. Praha : SPN, 1984.
-
Doporučená:
Křivohlavý, Jaro. Jak zvládat depresi. 2., rozš. vyd. Praha : Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0575-3.
-
Doporučená:
Matulaj, K. Mentálna retardácia. Bratislava: Osveta, 1986.
-
Doporučená:
Simonton, O.C. Návrat ke zdraví. Praha: Radost, 1984.
-
Doporučená:
Zvolský, Petr. Obecná psychiatrie. 2. vyd. Praha : Univerzita Karlova, 1997. ISBN 80-7184-494-2.
-
Doporučená:
Kafka, Jozef. Psychiatria : učebnica pre lekárske fakulty. Martin : Osveta, 1998. ISBN 80-88824-66-4.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese : variabilita a patologie lidské psychiky. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7178-678-0.
-
Doporučená:
Miňhová, Jana. Psychopatologie pro právníky. 1. vyd. Dobrá Voda u Pelhřimova : Aleš Čeněk, 1999. ISBN 80-902627-2-4.
-
Doporučená:
Miňhová, J. - Novotná, L. Psychopatologie pro učitele. Plzeň: FPE ZČU, 2000.
-
Doporučená:
MIŇHOVÁ, J. Základy psychopatologie dětí a mladistvých pro studující PF : Určeno stud. 4. roč. učitelství 1. - 3. stupně. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1992. ISBN 80-7043-058-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|