|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / PPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
PPP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Podnikatelský plán a praktikum
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
34 / 66
|
0 / 9
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPM/PAPE
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Přiblížit vybrané aspekty podnikání a podnikové ekonomiky v praxi, seznámit s praktickými příklady podnikové reality od procesu plánování podnikatelské činnosti, tvorby business plánu, zahájení podnikatelské činnosti až po aspekty okolí podniku a specifika některých činností podniku. Pomocí vhodně zvolených vyučovacích metod (případové studie, přednášky odborníků z praxe, konkrétní ukázky dobré a špatné praxe) propojit a doplnit znalosti ze základního kurzu podnikové ekonomiky.
|
Požadavky na studenta
|
Požadavky na zápočet:
Zápočty jsou udělovány na základě odevzdané samostatné práce a aktivní účasti na cvičení (formou průběžného plnění zadaných úkolů na cvičeních). U samostatných prací není možnost opravy.
Požadavky na zkoušku:
Zkouška je ústní.
|
Obsah
|
Zahájení podnikatelské činnosti - podnikání, kritické faktory, rozeznání, využití a hodnocení příležitostí, udržitelnost v podnikání
Podnikatelský nápad, inovace, sociální inovace, udržitelnost v podnikání jako podnikatelská příležitost a související pojmy (SDGs), další trendy, nápady s přesahem - out of the box
Design Thinking a úvod do Lean Canvasu
Lean canvas podrobně
Value proposition canvas, business model a jeho nastavení
Produkt
Podnikatelský záměr a okolí (makroprostředí, mezoprostředí, mikroprostředí)
Prototypování
Marketing, personální zajištění a finanční plán podrobně
Praktická specifika zahájení podnikatelské činnosti u jednotlivých právních forem
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Taušl Procházková, Petra; Jelínková, Eva. Podniková ekonomika - klíčové oblasti. První vydání. 2018. ISBN 978-80-271-0689-9.
-
Základní:
Osterwalder, Alexander; Pigneur, Yves. Tvorba business modelů : příručka pro vizionáře, inovátory a všechny, co se nebojí výzev. 1. vyd. V Brně : BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0025-4.
-
Základní:
Taušl Procházková, Petra. Úvod do podnikové ekonomiky. 3., upravené a rozšířené vydání. 2017. ISBN 978-80-261-0733-0.
-
Doporučená:
Bygrave, William D.; Zacharakis, Andrew. Entrepreneurship. 3rd ed. Hoboken : Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-58289-3.
-
Doporučená:
Srpová, Jitka; Řehoř, Václav. Základy podnikání : teoretické poznatky, příklady a zkušenosti českých podnikatelů. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3339-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
35
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat základní znalosti z podnikové ekonomiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat vybrané metody analýzy podnikového okolí |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
orientovat se v problematice vybraných oblastí podnikových činností |
vysvětlit strukturu podnikových činností a procesů, jejich vzájemných vazeb a uspořádání |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
identifikovat hlavní principy tvorby podnikatelského plánu |
analyzovat podnikové prostředí |
identifikovat rizika související s podnikatelským plánem |
zhodnotit potenciál realizace podnikatelského plánu dle provedených analýz |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|