|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / MZI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
MZI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Management znalostí, inovací a rizik
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
3
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
47 / -
|
17 / 20
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPM/KIM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je objasnit soudobé přístupy k systematickému řízení rizik v podnicích a organizacích. Vysvětlit a vyzkoušet základní postupy pro řízení rizik v běžných projektech a ve firemní praxi. Pochopit činnosti prováděné v rámci řízení rizik uvnitř organizačních struktur podniků a organizací. Seznámit studenty se základními pojmy, metodami a postupy řešení rozhodovacích úloh a s teorií rozhodovacích procesů a s jejich praktickými aplikacemi. Vysvětlit modely multikriteriálního rozhodování a ilustrovat je praktickými příklady. Zahrnout riziko do rozhodovacích problémů a osvětlit práci s rizikem při rozhodování.
Dále je cílem předmětu promítnout požadavky a dopady General Data Protection Regulation na podnik a jeho znalostní zákoladnu.
Seznámit studenty se základními pojmy, metodami a postupy inovačního a znalostního managementu. Vysvětlit specifika marketingu inovací a práce s inovačními podněty. Vysvětlit roli znalostí v podniku.
|
Požadavky na studenta
|
Obsah, organizace a podmínky zápočtu:
Podmínkou udělení zápočtu je úspěšné absolvování zápočtového testu a kvalitní zpracování projektu v průběhu semestru.
Zápočtový test lze opakovat jedenkrát v termínech stanovených katedrou.
Zpracovaný projekt se odevzdává přesně na jedenáctém cvičení a jeho odevzdání podmiňuje účast na závěrečném zápočtovém testu. Projekt není možné opravit a jeho hodnocení se počítá do zkoušky s vahou 10%.
Obsah, organizace a podmínky zkoušky:
Ke zkoušce se mohou přihlásit pouze studenti, kteří splnili požadavky k zápočtu. Zkouška je kombinovaná, její první část sestává z písemného testu. Hodnocení: 100 90 % výborně, 89 % - 80 % velmi dobře, 79 % - 70 % dobře, 69 % - 0 % neuspěl. Do hodnocení se započítávají i výsledky projektu s vahou 10%. Kromě znalostí problematiky předmětu se hodnotí také schopnost syntetizovat souvislosti prostřednictvím znalostí získaných předchozím studiem na FEK. Termíny zkoušek se zveřejňují na Portálu ZČU, kde se rovněž studenti na zkoušku přihlašují.
Semestrální projekt:
Konkrétní zadání semestrálního projektu je na Courseware.
|
Obsah
|
Úvod do předmětu. Znalosti, inovace a rizika.
Znalostní management - úvod, data, informace, znalosti, typy znalostí, transformace, management znalostí v organizaci.
Úvod do managementu inovací.
Marketing inovací, metoda fází a bran.
Zdroje inovační podnětů (identifikace a analýza příležitostí).
Digitalizace a nové technologie.
Intelektuální kapitál a ochrana duševního vlastnictví.
Pojetí rizika, klasifikace, měření.
Identifikace rizik a jejich analýza.
Nástroje řízení rizik, strategie 4T.
Manažerské rozhodování, rozhodování za jistoty.
Manažerské rozhodování, rozhodování rizika a nejistoty.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Veber, Jaromír. Management inovací. Vydání 1. 2016. ISBN 978-80-7261-423-3.
-
Základní:
Pitra, Zbyněk; Mohelská, Hana. Management transferu znalostí : od prvního nápadu ke komerčně úspěšné inovaci. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-7431-145-1.
-
Základní:
Fotr, Jiří; Švecová, Lenka. Manažerské rozhodování : postupy, metody a nástroje. Třetí, přepracované vydání. 2016. ISBN 978-80-87865-33-0.
-
Základní:
Smejkal, Vladimír; Rais, Karel. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. Čtvrté, aktualizované a rozšířené vydání. 2013. ISBN 978-80-247-4644-9.
-
Doporučená:
Fotr, Jiří; Hnilica, Jiří. Aplikovaná analýza rizika ve finančním managementu a investičním rozhodování. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha : Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5104-7.
-
Doporučená:
Vacek, Jiří. Rozhodování za rizika a nejistoty : [cvičebnice]. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2008. ISBN 978-80-7043-618-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
65
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
26
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
51
|
Celkem
|
182
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Zvládnout základy managementu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Vyhledávat a sledovat zdroje informací
Pracovat v malém týmu, vypracovat a prezentovat výsledky práce týmu
Pracovat v prostředí MS Windows a MS Office |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
umět aplikovat základy managementu znalostí |
vymezit duševní vlastnictví a zná význam a základy jeho ochrany |
rozlišit inovace podle jejich typu a stupně |
používat přístupy a nástroje hodnocení inovačního potenciálu |
popsat zdroje inovačních podnětů (interní, externí) a roli VaV |
používat systematicky práci s rizikem, predikovat jeho vývoj a navrhnout postupy vedoucí k jeho ošetření v rámci podnikového prostředí |
umět aplikovat teorii rozhodovacích úloh do praxe |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
používat vybrané kolaborativní techniky a postupy podpory kreativity a dalších měkkých dovedností
pracovat se SW nástrojem @Risk |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Písemná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Přednáška s diskusí, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|