|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / MAD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
MAD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Manažerské dovednosti
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Manažerské dovednosti pro vedení lidí a týmů
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
24 / -
|
22 / 22
|
0 / 4
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty se specifickými technikami a dovednostmi vedení lidí při práci s projektovými i dalšími týmy. Předat jim znalosti o aktuálních trendech vedení lidí v organizacích. Naučit je přistupovat diferencovaně k novým týmům, inovativním týmům, zvládat situace spojené s organizačními změnami a působností organizační kultury.
|
Požadavky na studenta
|
Předpoklady pro získání zápočtu:
- Aktivní účast na výukových blocích a plnění aktivit min na 70%.
- Odevzdání a uznání seminární práce na zadané téma do stanoveného termínu
- Skupinová prezentace tématu
Požadavky na vypracování seminární práce jsou uvedeny v CourseWaru
Požadavky na zkoušku:
Zkouška probíhá formou písemného testu, případně absolvováním ústního pohovoru.
Písemný test: obsahem je látka z výukových bloků
Hodnocení: (výborně: 90%, velmi dobře 77%, dobře 65% z možných bodů)
|
Obsah
|
Kompetence vedoucího týmu, selfmanagement
Styly vedení a tým
Tvorba efektivního týmu, principy, týmové disfunkce
Pokročilé vyjednávání
Kritické myšlení a rozvoj týmu
Řízení změny v týmu, procesy změny, intervence pro změny
Specifika vedení různých typů týmů (hybridní týmy, virtuální týmy)
Vybrané aspekty manažerské komunikace (krizové situace, náročné manažerské rozhovory)
Hodnocení členů týmu, postupy, nástroje
Simulační hra
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Dana Egerová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Doc. PaedDr. Dana Egerová, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Kutlák, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Doc. PaedDr. Dana Egerová, Ph.D. (100%),
Ing. Jiří Kutlák, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Jarošová, E., Pauknerová, D., Lorencová, H. Nové trendy v leadershipu, koncepce, výzkumy, aplikace. Praha:Management Press, 2016. ISBN 978-80-7261-479-0.
-
Základní:
Doležal, J. a kol. Projektový management: komplexně, prakticky a podle světových standardů.. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5620-.
-
Doporučená:
Ury, W. Jak překonat nesouhlas: zásady vyjednávání s lidmi, s nimiž nelze vyjednávat. Praha, 2015. ISBN 978-80-7261-300-7.
-
Doporučená:
Armstrong, M.,Taylor,S. Management a leadership. Praha:Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2177-4.
-
Doporučená:
Cejthamr, V., Dědina, J. Management a organizační chování. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3348-7.
-
Doporučená:
Steers, R., M., Osland, J. Management across cultures: challenges, strategies, and skills. Cambridge, 2020. ISBN 978-1-108-71759-5.
-
Doporučená:
Lencioni, P. Nejdůležitější konkurenční výhoda: jak vybudovat zdravou organizaci a všechno tím přetrumfnout. Bratislava, 2014. ISBN 978-80-8156-035-4.
-
Doporučená:
Bláha, Jiří. Pokročilé řízení lidských zdrojů. 1. vyd. Brno : Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0374-0.
-
Doporučená:
BURKE, R., BARRON, S. Project management leadership. Wiley, 2014. ISBN 978-11-186-7401-7.
-
Doporučená:
Skalický, J., Jermář, M., Svoboda, J. Projektový management a potřebné kompetence. Plzeň: Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-975-3.
-
Doporučená:
Powers, T. Virtual teams for dummies. Hoboken, 2018. ISBN 978-1-119-45380-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
35
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
104
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vymezit základní pojmy a kategorie z oblasti projektového a obecného managementu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
analyzovat význam a přínosy specifických manažerských dovedností a technik |
vymezit možnosti a bariéry pro rozvoj pracovních týmů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vyhodnotit a využít řadu technik a dovedností vedení lidí v pracovních týmech |
Zhodnotit stav a navrhnout změny v organizační kultuře |
Podpořit vhodnými intervencemi rozvoj týmu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Skupinová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová výuka, |
Projektová výuka, |
|
|
|
|