|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / DPM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
DPM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektový management
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Konzultace
12
[HOD/SEM]
Cvičení
12
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIP/DPM
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubit dosavadní a poskytnout nové znalosti z řízení projektů. Seznámit s multiprojektováním, metodou Critical Chain a její softwarovou podporou. Prohloubit vědomosti z řízení realizace projektů pomocí analýzy přidané hodnoty (Earned Value Analysis). Seznámit s modelem hodnotícím vyspělost organizace v řízení projektů (Project Management Maturity Model). Osvojit si principy tvorby a hodnocení portfolia projektu. Seznámit studenty se zajištěním a hodnocením kvality a výkonnosti projektů pomocí Project Scorecard Method a s moderním komunikačním prostředkem na projektu - projektovým portálem.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast minimálně na třech workshopech (bloková výuka), samostudium doporučených zdrojů.
Zpracování semestrální práce: individuálně určené téma mající vztah k tématu dizertační práce studenta, ev. jeho zaměstnání (rozsah práce je 10 - 15 stran), konzultace se školitelem.
Témata semestrálních prací:
- Charakteristika a použití metody kritického řetězce
- Úkoly projektové kanceláře v organizaci
- Management přidané hodnoty - charakteristika, výhody a nevýhody
- Výkonnost projektového řízení - Project Balanced Scorecard
- Project Management Maturity Model
- Management portfolia projektů a programů
- Management kvality
Zkouška je ústní, okruhy ke zkoušce viz témata semestrálních prací.
|
Obsah
|
Předmět je určen pro doktorské studium.
Multiprojektování a úkoly oddělení projektového managementu v organizaci (Project Management Office - PMO).
Metoda Critical Chain, která je aplikací teorie omezení v projektovém řízení.
Management přidané hodnoty jako metoda monitorování projektu. Softwarová podpora této metody.
Project Management Maturity Model jako model hodnotící vyspělost organizace v řízení projektů. Management kvality projektu a metoda Project Balanced Scorecard.
Management portfolia projektů a programů.
Principy agilního projektového řízení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Studentům jsou k dispozici studijní opory v Courseware, Moodle a Google Classroom se všemi podstatnými informacemi a materiály.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Kerzner, Harold. Applied project management : best practices on implementation. New York : John Wiley & Sons, 2000. ISBN 0-471-36352-9.
-
Základní:
Fleming, Quentin W.; Koppelman, Joel M. Earned value : project management. 221 s. : il., 2002. ISBN 1-880410-27-3.
-
Základní:
PITAŠ J. a kol. Národní standard kompetencí projektového řízení, verze 3.1. Brno, 2010. ISBN 978-80-214-4058-6.
-
Základní:
Crawford, J. Kent. Project management maturity model : providing a proven path to project management exellence. New York : Marcel Dekker, 2002. ISBN 0-8247-0754-0.
-
Základní:
Skalický, Jiří; Jermář, Milan; Svoboda, Jaroslav. Projektový management a potřebné kompetence. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 2010. ISBN 978-80-7043-975-3.
-
Základní:
Doležal, Jan. Projektový management podle IPMA. 1. vyd. Praha : Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2848-3.
-
Základní:
Schwalbe, Kathy. Řízení projektů v IT. Vyd. 1. Brno : Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1526-8.
-
Doporučená:
Kerzner, Harold. Project management : a systems approach to planning, scheduling, and controlling. New York : John Wiley & Sons, 2001. ISBN 0-471-39342-8.
-
Doporučená:
Svozilová, Alena. Projektový management. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-247-1501-5.
-
Doporučená:
www.pmi.org
-
Doporučená:
www.tenstep.com
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvovat magisterský studijní program |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Vypracovat projektové plány s využitím SW.
|
žádné |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pracovat v oddělení projektového managementu v organizaci
řídit projekty s použitím řízení vytvořené hodnoty (Earned Value Management)
řídit kvalitu projektu
řídit výkonnost projektového managementu pomocí Project Scorecard Method
hodnotit vyspělost organizace v řízení projektů
zvládnout principy řízení portfolia projektů a programů
provést průzkum stupně vyspělosti instituce v řízení projektů v podnikové sféře, v neziskovém sektoru a ve veřejné správě |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Hodnocení příležitostí a proveditelnosti projektu
Vypracovat plány projektu
Řídit průběh projektu
Komunikovat se stakholdery |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Individuální konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|