|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / ASME
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
ASME
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Specifika podnikání v MSP v angličtině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
20 / 20
|
10 / 14
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KPM/ESME
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Zprostředkovat studentům znalosti o podnikání v sektoru malého a středního podnikání. Poukázat na důležitou roli tohoto sektoru a jeho specifickou pozici v podnikatelském prostředí. Analyzovat současné přístupy k této problematice prostřednictvím využití domácích i zahraničních zdrojů.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínkou zkoušky je získání alespoň 30 bodů z celkového počtu 50 bodů přidělovaných v semestru. Tyto body jsou udělovány za aktivitu během semestru, krátké úkoly, seminární práci a její prezentaci a písemný test.
Systém bodového hodnocení pro daný semestr je následující:
20 bodů za zpracování a prezentace seminární práce (15 bodů zpracování a 5 bodů prezentace)
20 bodů za písemný test
10 bodů za aktivity během semestru a plnění krátkých úloh
Stupnice hodnocení:
0 - 29 bodů - nevyhověl
30 - 37bodů 3 (dobře)
37 - 42 bodů 2 (velmi dobře)
43 - 50 bodů 1 (výborně)
|
Obsah
|
Úvod do problematiky MSP
- Identifikace MSP
- Důležitost a postavení MSP v ekonomice
- Business plán
- Business model
- Strategické řízení MSP
- Inovace MSP
- Udržitelnost MSP
- Zdroje financování MSP
- Marketingová specifika MSP
- Řízení lidských zdrojů MSP
- Případové studie, návštěva odborníka
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Bygrave, William D.; Zacharakis, Andrew. Entrepreneurship. 3rd ed. Hoboken : Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-58289-3.
-
Základní:
Boone, Louis E.; Kurtz, David L. Essentials of contemporary business. 1st ed. Hoboken : Wiley, 2014. ISBN 978-1-118-33649-6.
-
Základní:
Poza, Ernesto J.; Daugherty, Mary Schmid. Family business. Fourth edition. 2014. ISBN 978-1-285-05682-1.
-
Doporučená:
European Commission. 2003. Definition of SMEs.
-
Doporučená:
OECD. OECD SME and Entrepreneurship Outlook 2021. OECD Publishing, Paris, 2021.
( DOI: https://doi.org/10.1787/97a5bbfe-en. )
-
Doporučená:
OECD. The Digital Transformation of SMEs, OECD Studies on SMEs and Entrepreneurship. OECD Publishing, Paris, 2021.
( DOI: https://doi.org/10.1787/bdb9256a-en )
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
35
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalost základních informací o malém a středním podnikání
znalost anglického jazyka minimálně na úrovni B2 (Společného evropského referenčního rámce) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
žádné |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
objasnit pojmy malého a středního podnikání |
vysvětlit vzájemné aspekty sektoru MSP, přístupu k podnikání a podnikatelskému prostředí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
pracovat s praktickými příklady z ekonomické praxe MS |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Skupinová konzultace, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Skupinová konzultace, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostudium, |
|
|
|
|