|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / APPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
APPR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Personální procesy v org. v praxi
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Personální procesy v organizacích v praxi v angličtině
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poskytnout studentům přehled o pojetí a uplatnění personálních procesů v organizacích. Předat studentům znalosti a seznámit je s metodami a postupy, které využijí při práci v organizacích, případně při vedení malých pracovních skupin. Naučit je rozumět a orientovat se v hlavních stránkách personální, ale i sociologické a psychologické problematiky organizací.
|
Požadavky na studenta
|
Obsah, organizace a podmínky zápočtu:
Základní podmínkou pro získání zápočtu je:
- Připravenost a aktivní účast studentů na cvičeních.
- Prezentace a odevzdání seminární práce zpracované individuálně. Témata seminárních prací budou korespondovat s obsahem předmětu a budou vyhlášena na začátku akademického roku.
- Úspěšné splnění cvičných úkolů.
Obsah, organizace a podmínky zkoušky:
- Zkouška probíhá formou písemného testu.
- Písemný test: obsahem je látka z přednášek a cvičení. Součástí celkového hodnocení studenta je také hodnocení, které student získá z odevzdané seminární práce a za aktivní přístup na cvičeních.
|
Obsah
|
- Lidé v organizaci, "lidské" stránky organizací, měkké a tvrdé faktory.
- Člověk v personálních procesech - subjekt a objekt v personálních procesech, druhy personálních procesů.
- Organizační psychologie - teorie a praxe (učení, organizační chování apod.).
- Orientace v organizaci, subsystémy organizace, komunikace, specifika různých typů organizací (MSP, multinacionální apod.)
- Osobní a profesionální rozvoj a kariéra, zvládání obtíží, krizí, odolnost, self-management.
- Sociální a motivační programy organizace.
- Člověk jako tvůrce a součást podnikové kultury.
- Inovační aktivita a tvořivost v organizaci (vnitřní podnikání).
- Skupinové a týmové procesy - práce v oddělení, spolupráce v týmu, řešení problémů v týmu, navození důvěry.
- Charakteristika hlavních procesů personálního managementu organizacích.
- Pracovně právní aspekty personálních procesů v organizacích.
- Personální aspekty vybraných metod řízení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Wilton, Nick. An introduction to human resource management. 4th edition. 2019. ISBN 978-1-5264-6016-5.
-
Základní:
Armstrong, Michael; Taylor, Stephen. Armstrongs handbook of strategic human resource management practice. 14th edition. 2017. ISBN 978-0-7494-7411-9.
-
Základní:
Noe, Raymond A.; Hollenbeck, John R.; Gerhart, Barry; Wright, Patrick M. Fundamentals of human resource management. Eighth edition. 2019. ISBN 978-1-260-56576-8.
-
Základní:
Dessler, Gary. Human resource management. Boston:Pearson, 2020. ISBN 978-1-292-30912-5.
-
Doporučená:
STAHL, Günter K., ed., BJORKMAN, Ingmar, ed. a MORRIS, Shad, ed. Handbook of research in international human resource management. Cheltenham: Edward Elgar, 2012. ISBN 978-1-84980-918-4.
-
Doporučená:
Stewart, G.L. Brown, K.G. Human resource management:linking strategy to practice. Hoboken, 2020. ISBN 978-1-119-49298-6.
-
Doporučená:
Riggio, Ronald E. Introduction to industrial/organizational psychology. Seventh edition. 2018. ISBN 978-1-138-65532-4.
-
Doporučená:
Gómez-Mejía, Luis R.; Balkin, David B.; Cardy, Robert L. Managing human resources. 3rd ed. Upper Saddle River : Prentice Hall, 2001. ISBN 0-13-011333-6.
-
Doporučená:
Cascio, Wayne F. Managing human resources : productivity, quality of work life, profits. 6th ed. Boston : McGraw-Hill/Irwin, 2003. ISBN 0-07-231716-7.
-
Doporučená:
Hogg, Michael a., VAUGHAN, Graham M. Social psychology. New York: Pearson, 2018. ISBN 978-1-292.09045.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
30
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
7
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Celkem
|
103
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat znalosti získané studiem předmětu Psychologie v ekonomické praxi, Úvod do podnikové ekonomiky. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Žádné |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat význam personálních a sociálních procesů v organizacích,
vysvětlit, jak personální procesy působí na člověka v organizaci. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat a zhodnotit orientačně podobu personálních procesů v organizaci a navrhnout žádoucí úpravy,
formulovat cíle a postupy pro svůj kariérový plán. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Písemná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Písemná zkouška, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Prezentace práce studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
|
|
|
|