|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPM / APM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPM
/
APM
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Projektový management v angličtině
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
22 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KIP/APM
|
Vyloučené předměty
|
KPM/PM a KPM/PMN
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit studenty s vývojem projektového managementu (PM), se systémovým, procesním a znalostním přístupem k PM, se základními pojmy PM, s předprojektovou fází PM a studií proveditelností. Seznámit s definováním projektu, s projektovými plány a vypracováním jednotlivých druhů plánů, s řízením projektu ve fázi realizace, s managementem komunikace, kvality a projektových rizik, s definováním výkonnosti a s kontrolingovými metodami PM, s obchodní činností při řízení projektu a s uzavřením projektu. Naučit studenty základy používání SW nástrojů podpory PM.
|
Požadavky na studenta
|
Podmínky zápočtu:
Zpracování a prezentace semestrální práce (týmy 2-3 studentů).
Obsah práce: stručný popis vybraného projektu, WBS (PBS), analýza rizik a odezvy na rizika, vypracování plánu malého projektu (do 50 činností) za pomoci vybrané SW aplikace; prezentace 10 min., diskuse.
Hodnocení: min. 25, max. 50 bodů.
Podmínky zkoušky:
Závěrečný test (moodle) - 10 otázek, 0 (nejhorší) až 5 (nejlepší) bodů za každou - min. 25, max. 50 bodů.
Celkové hodnocení:
Termíny zkoušek jsou vypisovány na portálu. Zkouška probíhá formou závěrečného testu v systému Moodle. Hodnotí se teoretické znalosti i schopnost jejich použití v praktických aplikacích.
Celkové hodnocení
Konečné hodnocení je dáno součtem bodů za semestrální práci a za závěrečný test.
Stupnice hodnocení:
Počet dosažených bodů hodnocení ZČU hodnocení ECTS
91 - 100 1 - výborně A
81 - 90 B
71 - 80 2 - velmi dobře C
61 - 70 D
51 - 60 3 - dobře E
0 - 50 4 - neprospěl(a) F, FX
Termíny a požadavky mohou být modifikovány s ohledem na případnou mimořádnou epidemiologickou situaci (např. online prezentace semestrálních prací, online závěrečný test).
|
Obsah
|
Vývoj projektového managementu (PM).
Základní přístupy a pojmy PM.
Definování projektu, logický rámec a projektová charta projektu.
Plán rozsahu projektu (PBS, WBS).
Časový plán, siťový graf, Ganttův diagram, metody časového plánování, kritická cesta, PERT, kritický řetězec.
Plán zdrojů a rozpočet.
Management komunikace.
Management kvality.
Management projektových rizik.
Management obchodních činností.
Hodnocení a kontrola projektu, analýza vytvořené hodnoty.
Správa projektové dokumentace, uzavření projektu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
CW, Courseware, Moodle
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Meredith HJ.R., Mantel S.J. Project Management: A Managerial Approach. John Wiley & Sons, 2010. ISBN 978-0-470-40026-5.
-
Rozšiřující:
www.ipma.cz
-
Rozšiřující:
www.pmi.org
-
Rozšiřující:
www.TenStep.com
-
Doporučená:
Schwalbe K. Managing Information Technology Projects. Course Technology, 2011. ISBN 978-0-538-48070-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
25
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
5
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
8
|
Celkem
|
130
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat základní vědomosti o podnikovém managementu
ovládat základní práce s programem MS Excel
umět uplatnit poznatky ze základů managementu, operačního výzkumu, sociálních a manažerských dovedností a personálního managementu |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
pracovat v projektovém týmu
znát procesy a metody plánování, řízení a kontrolingu projektu
umět používat nástroje pro řízení projektu
znát souvislosti mezi zúčastněnými osobami na projektu, projektový manažer, členové projektového týmu, mateřská organizace, dodávající organizace, zákazník, investor a uživatel projektu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vypracovat základní projektové plány s použitím SW nástrojů a aplikací. |
Využít kolaborativní prostředí k vývoji a prezentaci projektových plánů a komunikaci v týmu. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně shrnou názory ostatních členů týmu, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
E-learning, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|