|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / ZSPI
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
ZSPI
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Final Seminar to Social Work Practice
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Závěrečný seminář k praxím
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Angličtina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/ZSP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/KPRA nebo KPG/KPRAI a KPG/SPAAI nebo KPG/SPRAA
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je vyhodnotit a zobecnit praktické zkušenosti, které studenti získávají během odborných a souvislých praxí v průběhu studia. Studenti se před zahájením kurzu rozdělí na 2 skupiny. Studenti si v úvodu svých praxí stanovují ve spolupráci s instruktorem praxe z vybrané organizace služeb sociální práce stanovují konkrétní cíle učení, které formulují do učebního kontraktu k odborné praxi a snaží se jich prostřednictvím praxe dosáhnout. V průběhu Závěrečného semináře k praxi plnění svých cílů konzultují a vyhodnocují. Vzájemně si předávají informace a zkušenosti. Na úvodním semináři je studentům představena práce se studijním portfoliem a návod na jeho zpracování. Studentům je zprostředkován úvodní vhled do praktikování (externích a interních) supervizí v organizacích sociální práce. Další semináře jsou věnovány prezentacím pracovišť v určité oblasti sociální práce, společným reflexím a vyhodnocování praktických zkušeností, které studenti v rámci svých odborných praxí získávají.
|
Požadavky na studenta
|
Základním předpokladem pro udělení zápočtu je min. 75% účast na seminářích a aktivní zapojení do diskuzí na dané téma. Pro započítání jednotlivé účasti je třeba být na semináři v celé délce jeho trvání. K zápočtu student předkládá zpracované studijní portfolio, dále dokládá plnění vybraných cílů učení (k praxi průběžné i souvislé). Způsoby dokladování student konzultuje s vyučujícím praxe. Doklad může mít písemnou podobu (záznam z pozorování, záznam z rozhovoru, komentovaný popis, kasuistika, esej, úvaha) či ústní podobu (prezentace ve studijní skupině, powerpointová prezentace, audioprezentace, videoprezentace, aktivní účast v diskuzi ve studijní skupině).
|
Obsah
|
V Závěrečném semináři k praxi jsou řešeny úkoly, otázky a problémy, které souvisí s výkonem průběžných a souvislých odborných praxí studentů Sociální práce. Formou kooperativního učení jsou probírány a diskutovány následující okruhy:
1) Supervize: Základní vhled do praktikování supervizí v organizacích sociálních služeb. Supervize jako kvalifikovaný dohled nad prací sociálních pracovníků v organizacích sociálních služeb, vztahy mezi pracovníky navzájem, vztahy mezi pracovníky a uživateli a vztahy mezi pracovníky a rodinnými příslušníky uživatelů služeb.
2) Fungování organizací poskytujících služby sociální práce
3) Životní situace jednotlivců, rodin, skupin a komunit: mapování životních situací, plánování, provádění a hodnocení postupů vedoucích k řešení problémů
4) Propojování teoretických poznatků z oboru sociální práce s praktickou zkušeností.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
116
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokladem pro úspěšné zahájení, jakož i absolvování kurzu jsou znalosti získané v teoretických disciplinách připravujících studenty k praktickému provádění sociální práce s důrazem na metody a techniky sociální práce a s tím související legislativy (kurzy Úvod do sociální práce ? KPG/USPR, Sociální práce A - KPG/SPRA a Sociální práce B - KPG/SPRB). Plnění kurzu dále předpokládá současné plnění kurzu Odborná praxe B (KPG/KPRB), přičemž pracoviště pro tuto praxi si student volí ze spektra organizací poskytujících sociální služby registrované dle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách. Jde o důležité pravidlo, bez jehož splnění by nebylo možno úspěšně splnit požadavky k předmětu Závěrečný seminář k praxi (KPG/ZSP) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti si v úvodu svých praxí stanovují ve spolupráci s instruktorem praxe z vybrané organizace služeb sociální práce konkrétní cíle učení, které formulují do učebního kontraktu k odborné praxi a snaží se jich prostřednictvím praxe dosáhnout. V průběhu Závěrečného semináře k praxi plnění svých cílů konzultují a vyhodnocují. Vzájemně si předávají informace a zkušenosti. Prostřednictvím semináře a doprovodné odborné praxe nabývají studenti zkušenosti s praktikováním supervizí v organizacích služeb sociální práce, orientují se v sytému sociální správy napříč sektory národního hospodářství, orientují se v klasifikaci sociálních služeb a podmínkách jejich poskytování v právním prostředí ČR |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Projektová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|