|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / XPA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
XPA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Asistentská praxe v mateřské škole
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Praxe
15
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student absolvuje patnáct dní praxe ve vybrané mateřské škole, kde pod odborným vedením připravuje, realizuje a analyzuje svou pedagogickou práci z pozice asistenta pedagoga. Praxe mu umožňuje další profesní růst a rozvíjí jeho pedagogické, psychosociální a komunikativní kompetence.
|
Požadavky na studenta
|
100% účast, student se účastní i všech nadstandardních akcí a aktivit mateřské školy
student po absolvování praxe (jako součást svého portfolia):
- k nahlédnutí předloží reflexní deník: denní poznámky z hlediska pocitů, struktury dne, tématu, práce s RVP, ocenění a doporučení
- odevzdá denní přípravy: zápis naplánovaných a zrealizovaných aktivit
- vypracuje autoevaluační zprávu na téma: Jak hodnotím svůj přínos na třídě? Jaké jsem získal/a zkušenosti? Jak vnímám úroveň svých profesních kompetencí?
|
Obsah
|
Seznámení s TVP a ŠVP mateřské školy
Seznámení s péčí o děti mladší tří let
Příprava, realizace a evaluace edukačního procesu v MŠ z pozice asistenta pedagoga
Zpracování zkušeností do portfolia
Reflexe dosažené úrovně profesních kompetencí
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
TEPLÁ, Marta. Asistent pedagoga: jak efektivně zavést pozici asistenta pedagoga ve školách. Praha: Dashöfer, 2015. ISBN 978-80-87963-15-9.
-
Základní:
Svobodová, Eva. Prosociální činnosti v předškolním vzdělávání. Praha : Raabe, 2007. ISBN 80-86307-39-5.
-
Základní:
SPLAVCOVÁ, Hana a Jana KROPÁČKOVÁ. Vzdělávání dětí od 2 let v MŠ. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1042-9.
-
Doporučená:
Bytešníková, Ilona. Komunikace dětí předškolního věku. Vyd. 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3008-0.
-
Doporučená:
Kendíková, Jitka. Předškolák se speciálními vzdělávacími potřebami. 2016. ISBN 978-80-7496-271-4.
-
Doporučená:
Svobodová, Eva. Vzdělávání v mateřské škole : školní a třídní vzdělávací program. Vyd. 1. Praha : Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-774-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
4
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
90
|
Celkem
|
114
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní zkušenost s prostředím mateřské školy (v rozsahu XPN a KS1) |
zkušenost s plánováním a realizací vzdělávacích aktivit (v rozsahu KS1) |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat specifika péče a vzdělávání dětí mladších tří let |
popsat principy práce v pedagogickém týmu třídy mateřské školy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
reflektovat vlastní úroveň kompetencí a vytvořit plán seberozvoje |
ve spolupráci s mentorem pracovat s potřebnou dokumentací dané školy |
ve spolupráci s mentorem naplánovat, realizovat a zhodnotit vzdělávací nabídku |
vytvářet a používat didaktické pomůcky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|