|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SZKSP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SZKSP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Sociální pedagogika
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KPG/PPS nebo SPP/PPS
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem státní závěrečné zkoušky je ověřit schopnosti studentů syntetizovat poznatky jednotlivých předmětů daného studijního programu včetně praxe a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky. Úspěšným absolvováním státní závěrečné zkoušky studenti prokážou, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního programu, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů. Obsah zkoušky vychází z obecně formulovaných okruhů témat k státní závěrečné zkoušce a je sledována aplikace odborných znalostí, dovedností a postojů na studovaný program a odbornou praxi (předložení záznamů, portfolia a reflexí z absolvované praxe). Dále je prověřována orientace studenta v odborné literatuře příslušného studijního programu.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů.
|
Obsah
|
Cílem státní závěrečné zkoušky je ověřit schopnost studentů syntetizovat poznatky různých předmětů studijního oboru daného studijního programu a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky. Úspěšným absolvováním zkoušky studenti prokážou, že jsou schopni identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů.
Obsah zkoušky vychází z obecně formulovaných okruhů témat k státní závěrečné zkoušce a je sledována aplikace odborných sociálně pedagogických znalostí, dovedností a postojů na studovaný obor a odbornou praxi (předložení reflexí z absolvované odborné praxe). Dále je prověřována orientace studenta/-ky v odborné literatuře vztahující se k studovanému oboru.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
JEDLIČKA, R., KLÍMA, J., KOŤA, J., NĚMEC, J., PILAŘ, J. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Praha: Triton, 2004.
-
Doporučená:
Matoušek, O., Křišťan, A. Encyklopedie sociální práce.. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0366-7.
-
Doporučená:
Švaříček, R.,Šeďová, K. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-7367-313-0.
-
Doporučená:
Kopřiva,K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Hestia, 2001. ISBN 978-80-247-3470-5.
-
Doporučená:
Bendl, S. Nárys sociální pedagogiky. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80-7290-668-0.
-
Doporučená:
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele. Praha: NÚV, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0.
-
Doporučená:
SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí v pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.
-
Doporučená:
KABÍČEK, P. et al. Rizikové chování v dospívání. Praha, 2014. ISBN 978-80-7387-793-4.
-
Doporučená:
Quisová, S. Sociální komunikace v pomáhajících profesích. Opava:, 2009. ISBN 978-80-7248-551-2.
-
Doporučená:
PROCHÁZKA, M. Sociální pedagogika.. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
-
Doporučená:
Potměšilová, P. Sociální pedagogika v teorii a praxi. Olomouc: UO, 2013. ISBN 978-80-244-3831-3.
-
Doporučená:
Tomeš, I. Sociální správa: úvod do teorie a praxe. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-483-0.
-
Doporučená:
Havlík, R., Koťa, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-635.
-
Doporučená:
Vagnerová, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese.. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0225-7.
-
Doporučená:
KNOTOVÁ, D., LAZAROVÁ, B., PEVNÁ, K., LOJDOVÁ, K. Úvod do studia do sociální pedagogiky. Brno: MU, 2014. ISBN 978-80-210-7077-.
-
Doporučená:
Pelikán, J. Základy empirického výzkumu pedagogických jevů. Praha: Karolinum, 2011. ISBN 978-80246-1916-3.
-
Doporučená:
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky.. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-262-0643-9.
-
Doporučená:
Matoušek, O. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-736-733-14.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Získat předepsaný počet kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
analyzovat základní pedagogické kategorie |
aplikovat teorii do pedagogické praxe |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
úspěšným absolvováním zkoušky prokázat schopnost identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti a aplikovat je na řešení reálných problémů, aplikovat sociálně pedagogické znalosti, dovednosti a postoje na studovaný obor a sociálně pedagogickou praxi, orientovat se v odborné literatuře |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Integrovat odborné znalosti, dovednosti a postoje z disciplín studovaného oboru, využívat odbornou literaturu při syntetizaci poznatků, pracovat s odbornou literaturou a studijními oporami. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Praktická zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
|
|
|
|