|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / REZ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
REZ
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Reprodukční zdraví
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
36 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/REZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Prohloubit základní znalosti z biologie člověka v oblasti embryologie, sexuologie a porodnictví. Důraz je kladen na aspekty zdravého partnerského soužití a odpovědného rodičovství ve vztahu k současným poznatkům přírodních a společenských věd.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární práce aplikačního chrarakteru z oblasti reprodukčního vzdělávání. Seminární práce má teoreticko-praktický charakter.
|
Obsah
|
1. Vývoj a struktura pohlavních orgánů muže.
2. Vývoj a struktura pohlavních orgánů ženy.
3. Fyziologie pohlavního systému muže a ženy.
4. Reprodukční medicína.
5. Etické problémy současné embryologie
6. Prenatální vývoj člověka.
7. Perinatální a novorozenecké období.
8. Hygiena pohlavního života, rizikové chování.
9. Plánované rodičovství.
10.Emoční vztahy v partnerském soužití.
11.Výchova k uvědomělému rodičovství.
12.Vývoj sexuální morálky v průběhu dějin.
13.Shrnutí probírané látky, evaluace výuky.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Čihák,R. et al. Anatomie 2.. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4788-0.
-
Základní:
Machová, J., Hamanová, J. Reprodukční zdraví v dospívání. Praha: H+H, 2021. ISBN 80-86022-94-3.
-
Základní:
Šulová, l., Fait, T, Weiss, P. et al. Výchova k sexuálně reprodukčnímu zdraví. Praha: Maxdorf, 2011. ISBN 978-80-7345-238-4.
-
Doporučená:
Slepičková, L. Diagnóza neplodnost: Sociologický pohled na zkušenost nedobrovolné bezdětnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-6096-8.
-
Doporučená:
Šmídová, I., Šlesingerová, E., Slepičková, L. Games of Life: Czech Reproductive Biomedicine. Sociological Perspectives. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7734-8.
-
Doporučená:
Šimek, J. Lékařská etika. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5306-5.
-
Doporučená:
Řezáčová, J. et al. Reprodukční medicína. Praha: Mladá fronta, 2018. ISBN 978-80-204-4657-2.
-
Doporučená:
Koliba, P., Weiss, P., Němec, M., Dibonová, M. Sexuální výchova. Praha: Grada Publishing, 2019. ISBN 978-80-271-2039-0.
-
Doporučená:
Urologie pro praxi - rubrika Sexuální a reprodukční medicína pro praxi.
-
Doporučená:
Urologie pro praxi - rubrika Sexuální a reprodukční medicína pro praxi. Olomous: SOLEN.
-
Doporučená:
Kol. autorů. Výchova k reprodukčnímu zdraví.
-
Doporučená:
Kol. aut. Výchova k reprodukčnímu zdraví. Praha: RAABE, 2013. ISBN 978-80-87553-71-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základy biologie člověka |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- charakterizovat funkci reprodukčních orgánů
- vysvětlit základní pojmy z oblasti sexuologie a porodnictví
- objasnit biologické, fyziologické a psychologické souvislosti lidské reprodukce
- charakterizovat prenatální, perinatální a novorozenecký vývoj člověka
- popsat vývoj sexuální morálky v průběhu dějin
|
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- aplikovat principy uvědomělého rodičovství v životě
- posoudit míru vlastního sexuálního chování |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Samostatná práce studentů, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|