|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / PNPN2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
PNPN2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Průběžná náslechová praxe NŠ - 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
1 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
SPP/PNPN2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KPG/UPNS
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/UPNS
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
1. Setkat se s různými edukačními prostředími 2. Získat představu o možnostech spolupráce s neziskovými organizacemi v ČR 3. Zjistit, jakou podobu mohou mít průřezová témata 4. Pozorovat jednoho žáka v průběhu dne a napsat pro něj slovní hodnocení 5. Pobýt ve třídě s PZS
|
Požadavky na studenta
|
- Student se účastní vypsaných praxí na ZŠ, bude sledovat jejich rozpis (účast 100%).
- Vedení záznamů do hospitačních archů.
- Aktivní spolupráce a hodnocení výuky s učitelem, u kterého student absolvoval náslechovou praxi.
- Průběžná evaluace praxí na seminářích.
- Student odevzdá na konci semestru dílčí portfolio z praxe. Portfolio obsahuje materiály zadané pedagogem VŠ.
- Na závěrečném setkání proběhne nad portfoliem společná diskuse. Student prokáže, že je schopen reflektovat prožitou praxi, dále prokáže schopnost navrhovat aktivity pro zkvalitnění své vlastní praxe.
- Odevzdání učitelem podepsaných archů o docházce studentů.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je uvést studenty do pedagogické praxe v podobě náslechů v konkrétních hodinách na prvním stupni základní školy a seznámit je se školním prostředím. Student se setkává s dalšími edukačními prostředími a učí se nezávisle pozorovat činnost ve třídě, kterou se pokouší objektivně zhodnotit.
Postupně získává přehled o dokumentaci třídního učitele, seznamuje se ŠVP školy, objasňuje si pojmy jako klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, průřezová témata,?
Při záznamech do pozorovacího archu využívá popisného jazyka, do záznamových archů se snaží správně zaznamenat výroky a činnosti učitele a žáka. Student se učí zhodnotit, reflektovat, vnímat a postřehovat veškeré záležitosti, které se ve třídě odehrávají. Všímá si také klimatu třídy a školy.
Při své návštěvě pozoruje vybraného žáka, pro kterého se pokusí napsat krátké slovní hodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Podroužek, Ladislav. Pedagogická praxe v primární škole. Plzeň : Západočeská univerzita, 2007. ISBN 978-80-7043-591-5.
-
Základní:
TRUNDA, J. Profesní portfolio učitele: Soubor metod k hodnocení a sebehodnocení. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2012. ISBN 978-80-87063-62-0.
-
Doporučená:
Doporučená literatura souvisí s tématy praxe. Je učitelem studentům nabízena dle aktuální situace..
-
Doporučená:
Doporučená literatura souvisí s tématy praxe. Je učitelem studentům nabízena dle aktuální situace..
-
Doporučená:
Sieglová, Dagmar. Konec školní nudy. Praha : Grada, 2019. ISBN 978-80-271-2254-7.
-
Doporučená:
Havel, J., Šimoník, O., Šťáva, J. (eds.). Pedagogická praxe a oborové didaktiky. Brno, MSD, 2008. ISBN 978-80-7392-052-4.
-
Doporučená:
Čábalová, Dagmar. Pedagogika. Vyd. 1. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2993-0.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
30
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Zhodnotit své dosavadní představy o chodu prvního stupně základní školy a o organizaci vzdělávání v ČR. Vymezit základní poznatky o vyučování orientovaného na žáka, užívat základní pedagogickou terminologii. Aplikovat znalosti z předmětu KPG/PNPN1. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Pozorovat dění ve třídě, zapisovat svá pozorování. Zápisky vhodně zapsat a roztřídit. Být schopen případné spolupráce s učitelem a žáky. Pracovat s odbornou literaturou. Aplikovat dovednosti z předmětu KPG/PNPN1. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Používat popisný jazyk, prohlubovat znalosti o elementární pedagogické terminologii, vymezit průběh primárního vzdělávání v ČR. Uvedené doložit na ukázkách z praxe. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Pozorovat a pozorované zaznamenávat popisným jazykem do pozorovacího archu. Sestavit vyučovací hodinu na základě pozorovaných faktorů. Zhodnotit specifika vyučovacího procesu. Posoudit své pocity, popsat je a reflektovat. Uvedené doložit na ukázkách z praxe a v odborné literatuře. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová konzultace, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Studijní praxe, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Samostudium, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|