|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / O1SR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
O1SR2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Osobnostní a sociální rozvoj 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Osobnostně sociální rozvoj 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je procvičení a prohloubení pedagogických kompetencí budoucího učitele prvního stupně ZŠ. Semináře jsou zaměřeny na hlubší rozvíjení komunikačních dovedností, rozvoj kreativity, schopnosti koncentrace a sebereflexe, jež si student v základní rovině osvojil již v předcházejícím předmětu osobnostní a sociální rozvoj. Student si tříbí své osobní dispozice pro práci se žáky prvního stupně ZŠ, aplikuje získané dovednosti při plánování, realizaci a reflexi výukových aktivit s využitím zážitkových metod výuky.
|
Požadavky na studenta
|
Student aplikuje získané dovednosti při plánování, realizaci a reflexi výukových aktivit s využitím metod dramatické výchovy a dalších zážitkových metod výuky.
|
Obsah
|
1. Individualita a společenství.
2. Metody osobnostní a sociální výchovy a RVP PV.
3. Kooperace a kompetice.
3. Veřejná prezentace.
4. Morální vývoj.
5. Konstruktivní komunikace.
6. Podpora dobrých vztahů ve třídě.
7. Práce s pravidly.
8. Činnostní učení.
9. Eticky komplikovaná témata na prvním stupni ZŠ.
10. Řešení konfliktů.
11. Možnosti práce s příběhy.
12. Osobnostní a sociální výchova a klimatický rámec školy.
13. Skupinová dynamika v akci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
PELCOVÁ, Naděžda a Ilona SEMERÁDOVÁ. Fenomén výchovy a učitelská etika povolání. Praha: Karolinum, 2015. ISBN 978-80-2462-636-9.
-
Základní:
Šeďová, Klára; Švaříček, Roman,; Šalamounová, Zuzana. Komunikace ve školní třídě. Vyd. 1. Praha : Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0085-7.
-
Základní:
Valenta, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno : AISIS, 2006. ISBN 80-239-4908-X.
-
Základní:
Gordon, Thomas. Škola bez poražených : praktická příručka efektivní komunikace mezi učitelem a žákem. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-7530-006-5.
-
Doporučená:
Vacek, Pavel. Rozvoj morálního vědomí žáků : metodické náměty k realizaci průřezových témat. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-386-4.
-
Doporučená:
HUMPHREY, Neil. Social and emotional learning: a critical appraisal. Los Angeles: SAGE, 2013. ISBN 978-144-6256-961.
-
Doporučená:
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Techniky osobnostního rozvoje a duševní hygieny učitele. Praha: Grada, 2018. ISBN 978-80-271-0470-3.
-
Doporučená:
Valenta, Josef. Učíme (se) komunikovat : metodika komunikace v rámci osobnostní a sociální výchovy. 1. vyd. Kladno : AISIS, 2005. ISBN 80-239-4514-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
6
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
45
|
Celkem
|
51
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
25
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|