|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / NAPXV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
NAPXV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Náslechová praxe - bakalářská (VZ)
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Náslechová praxe
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[TYD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
22 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPS/NAPXV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na osvojení didaktických atributů a zákonitostí pedagogického procesu prostřednictvím náslechových hospitací ve vybraných školách.
|
Požadavky na studenta
|
- Orientace v odborné literatuře a dalších zdrojích informací.
- Tvorba semestrálního úkolu didaktická analýza učiva, hospitační záznam.
- Povinná a aktivní účast na náslechových praxích.
|
Obsah
|
1. Princip a význam náslechové praxe.
2. Průběh náslechové praxe.
3. Analýza sledovaných didaktických jevů v procesu náslechové praxe.
4. Analýza sledovaných jevů pedagogického procesu v kontextu náslechové praxe.
5. Hospitační záznam.
6. Metody pozorování edukační jednotky a tvorby hospitačního záznamu.
7. Hospitace edukační jednotky na vybrané škole I.
8. Hospitace edukační jednotky na vybrané škole II.
9. Hospitace edukační jednotky na vybrané škole III.
10. Hospitace edukační jednotky na vybrané škole IV.
11. Hospitace edukační jednotky na vybrané škole V.
12. Reflexe náslechové praxe.
13. Evaluace, shrnutí, reflexe průběhu výuky předmětu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi. Praha, 2007. ISBN 978-80-7290-2.
-
Základní:
ČAPEK, R. Pedagogická praxe pro studenty: (od hospitace k souvislé praxi).. Hradec Králové, 2001. ISBN 978-80-246-2885-1.
-
Základní:
Kalhous, Zdeněk; Obst, Otto. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha : Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
-
Doporučená:
Fialová, Ludmila; Flemr, Libor; Marádová, Eva,; Mužík, Vladislav. Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Vydání první. 2014. ISBN 978-80-246-2885-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Celkem
|
34
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Definuje základní pojmy z oblasti výchovy ke zdraví. |
Popisuje v elementární podobě edukační proces v předmětu výchova ke zdraví. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Zhodnocuje na elementární úrovni edukační proces ve výchově ke zdraví.
|
Navrhuje základní edukační postupy ve výuce jednotlivých témat z oblasti výchovy ke zdraví. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
- charakterizovat Výchovu ke zdraví jako vzdělávací obor v RVP ZV. |
- vysvětlit význam Výchova ke zdraví v současném vzdělávání. |
- popisat očekávané výstupy a tematické celky ze vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví. |
- objasnit spojitost očekávaných výstupu s odbornými tématy z oblasti podpory zdraví. |
- charakterizovat didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
- navrhnout možnosti naplňování klíčových kompetencí ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví. |
- aplikačně popsat didaktickou analýzu učiva ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví: edukační cíle, vyučovací metody a organizační formy, evaluace. |
- posoudit a odborně reflektovat hospitované vyučovací jednotky ve vzdělávacím oboru Výchova ke zdraví. |
- vytvořit a prezentovat hospitační záznam. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Diskuse, |
|
|
|
|