|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / MA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
MA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Pedagogická praxe v mimoškol. aktivitách
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Pedagogická praxe v mimoškolních aktivitách
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Praxe
10
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
315 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
1 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
SPP/MA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s dalšími formami vzdělávání žáků. Studenti se aktivně zapojí do některé z forem mimoškolního vzdělávání, poznají specifika žáků daného věku i v oblasti mimo prostředí školy, poznají a v praxi si ověří možnosti rozvoje kompetencí žáků dané věkové skupiny. Dalším cíle předmětu je rozšíření spektra pedagogických praxí, které povede ke zvýšení motivace studentů k vykonávání pedagogické profese.
|
Požadavky na studenta
|
Absolvovat stanovený počet činností .
Vést záznamy o praxi, provést její sebereflexi.
Zpracovat a předložit portfolium.
Zúčastnit se pohovoru s didaktikem příslušné oborové katedry, při kterém bude tato praxe oboustranně zhodnocena.
|
Obsah
|
Student se zapojí do vedení zvolené mimoškolní aktivity, zpracuje vlastní plán práce s cílovou skupinou, ve stanoveném rozsahu realizuje aktivity, vede si záznamy o jejich průběhu (doplnění vlastního portfolia), v závěru činnosti provede sebereflexi, následně je provedena řízená reflexe.
Praxí v mimoškolních aktivitách je chápáno vedení kroužků (pohybových, uměleckých, vzdělávacích...), instruktorská a lektorská činnost na letních táborech, adaptačních skupinách, školách v přírodě a lyžařských a dalších sportovních/uměleckých kurzech.
Domácí ani jiné doučování není akceptováno!
Akceptované a cenné jsou naopak aktivity spojené s výukou češtiny žáků (studentů) s jiným mateřským jazykem než českým (pravidelná pomoc při doučování českému jazyku).
Specifikace za KČJ: Student dokáže funkčně komunikovat se žáky, zadávat instrukce, organizovat a srozumitelně vysvětlit aktivity, hodnotit a ocenit činnost žáků dle předem stanovených kritérií a motivovat je verbálně i neverbálně. Kultivuje svůj projev i projev svých žáků, otevřeně komunikuje, dokáže srozumitelně a korektně vysvětlit a obhájit svůj postoj, názor či požadavek např. při vedení kroužků, družinové aktivity, doučování, mimoškolní asistence apod.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Projekt individuální [40]
|
35
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou vymezeny, předmět má motivační charakter |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
návrh, realizace a zapojení do výchovně vzdělávacích aktivit v mimoškolních činnostech s žáky ZŠ/SŠ |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
aktivní prací se žáky získá student další kompetence potřebné pro výkon učitelského povolání. Ověří si teoretické znalosti v praxi |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
návrh, realizace a zapojení do výchovně vzdělávacích aktivit v mimoškolních činnostech s žáky ZŠ/SŠ, reflexe činností |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Kolokvium, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kolokvium, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
|
|
|
|