|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / IPV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
IPV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Inkluzivní přístupy ve vzdělávání žáků
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Inkluzivní přístupy ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebamiInkluzivní přístupy ve vzdělávání žáků s
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
1 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu určeného pro studenty oborů Učitelství 1. stupně ZŠ je seznámení s nezbytnými podmínkami inkluzívního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí běžných škol, včetně legislativního zajištění, možností podpůrných a vyrovnávacích opatření a také podpory sociální integrace těchto žáků v rámci školy a školní třídy.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování semestrální práce s přesahem do pedagogické praxe, prezentace na semináři
|
Obsah
|
Cílem předmětu je seznámení s nezbytnými podmínkami inkluzívního vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v prostředí běžných škol, včetně legislativního zajištění, možností podpůrných a vyrovnávacích opatření a také podpory sociální integrace těchto žáků v rámci školy a školní třídy. Témata výuky: 1. Filozofická východiska a paradigma inkluzivního vzdělávání. 2. Legislativní rámec inkluzivního vzdělávání. 3. Podpůrná a vyrovnávací opatření při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 4. Asistent pedagoga a jeho spolupráce s učitelem a rodinou žáka. 5. Individuální vzdělávací plán - podmínky, tvorba a realizace. 6. Speciální pomůcky a možnosti jejich využití. 7. Sociální integrace žáka se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Lechta, V. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-.
-
Doporučená:
Slowík, Josef. Inkluzivní speciální pedagogika. Praha, 2022. ISBN 978-80-271-3010-8.
-
Doporučená:
Hájková, V. Strnadová. Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe..
-
Doporučená:
Slowík, J. Speciální pedagogika. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
3
|
Kontaktní výuka
|
10
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student absolvoval základní kurz speciální pedagogiky (předměty KPG/SPNS1 a KPG/SPNS2) |
Definovat základní pojmy ze speciální pedagogiky a rozumět jim |
Orientovat se v aktuální základní školské legislativě pro základní vzdělávání |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student rozumí podmínkám a souvislostem inkluzivního vzdělávání, dokáže pracovat se základními podpůrnými a vyrovnávacími opatřeními ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v běžné škole (jako je individuální vzdělávací plán apod.) |
Vysvětlit pojem inkluzivní vzdělávání i v souvislostech reálné školní praxe |
Vymezit systém podpůrných opatření s ohledem na konkrétní potřeby žáků vzdělávaných v běžné základní škole |
Definovat kompetence asistenta pedagoga a základní parametry individuálního vzdělávacího plánu nebo plánu pedagogické podpory |
Definovat parametry vstřícného (inkluzivního) klima školy a školní třídy |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Zpracovat (ve spolupráci s poradenskými pracovníky) plán pedagogické podpory a individuální vzdělávací plán |
Připravovat se na vyučování realizované s podporou asistenta pedagoga |
Vyhledávat a využívat další podpůrná opatření u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (adekvátní metody a formy vyučování, speciální pomůcky, komunikační strategie) |
Využívat vhodné prostředky pro vytváření vstřícného (inkluzivního) školního klima |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
|
|
|
|