|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / IPDA
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
IPDA
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Integrace postiženého dítěte A
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
13
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 1
|
0 / 23
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 23
|
0 / 2
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pod pedagogických vedením sledovat, analyzovat a hodnotit konkrétní situace integrace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na ZŠ, SŠ a SpŠ.
|
Požadavky na studenta
|
80% aktivní účast, přehledné, písemné zpracování získaných poznatků včetně vlastní reflexe získané z náslechové praxe.
poznámka: písemné zpracování je třeba dodat vyučujícímu semináře v předem stanoveném termínu.
|
Obsah
|
Výuka má tři bloky:
I. seminář
1. Setkání, informace o průběhu exkurzí.
2. Stanovení termínu a místa setkání podle domluvy.
Zopakování základních pojmů, psychologie handicapu, informace o integraci a rehabilitaci.
3. Informace o službách ve speciální pedagogice: diagnostické, poradenské, expertíza, speciální výchova a vzdělání s výcvikem nejrůznějších kompenzačních a reedukačních dovedností a návyků.
II. a III. seminář bude realizován na školském pracovišti integrujícím žáky s postižením
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Říčan, Pavel. Agresivita a šikana mezi dětmi : Jak dát dětem ve škole pocit bezpečí. Praha : Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.
-
Doporučená:
Matějček, Zdeněk. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1992. ISBN 80-04-25236-2.
-
Doporučená:
Janík, Alojz; Dušek, Karel. Drogy a společnost. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0087-3.
-
Doporučená:
Oaklander, V. Gestalttherapie mit Kindern und Jugendlichen.
-
Doporučená:
Budínská, Hana. Hry pro šest smyslů : Kartotéka pro loutkáře i neloutkáře, kteří si umějí hrát s dětmi. 1. vyd. Praha : Gamma, 1991. ISBN 80-900145-0-X.
-
Doporučená:
Integrativní speciální pedagogika. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-51-6.
-
Doporučená:
Sovák, Miloš;. Logopedie - metodika a didaktika. 2. upr. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
-
Doporučená:
Košč, Ladislav. Patopsychológia : Poruchy učenia a správania. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1975.
-
Doporučená:
Serfontein, Gordon. Potíže dětí s učením a chováním. Vyd. 1. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-315-3.
-
Doporučená:
Matějček, Zdeněk. Praxe dětského psychologického poradenství : Celost. vysokošk. příručka pro stud. filoz. a pedag. fakult. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1991. ISBN 80-04-24526-9.
-
Doporučená:
Nešpor, K. Prevence drogových závislostí.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
Doporučená:
Kocurová, Marie. Speciální pedagogika pro pomáhající profese. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-844-7.
-
Doporučená:
ZVOLSKÝ, P. Speciální psychiatrie. Praha: Karolinum, 1997.
-
Doporučená:
Train, Alan. Specifické poruchy chování a pozornosti : Jak jednat s velmi neklidnými dětmi. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-131-2.
-
Doporučená:
Pokorná, Věra. Teorie, diagnostika a náprava specifických poruch učení. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-135-5.
-
Doporučená:
Sovák, Miloš. Učení nemusí být mučení. 1. vyd. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-04-24306-1.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie. Variabilita a patologie psychického vývoje : Skripta pro posl. pedag. fakulty Univ. Karlovy. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-797-4.
-
Doporučená:
Carlgren, Frans. Výchova ke svobodě : Pedagogika Rudolfa Steinera : Obrazy a zprávy ze světového hnutí svobodných waldorfských škol. 1. vyd. Praha : Baltazar, 1991. ISBN 80-900307-2-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
15
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
22
|
Celkem
|
37
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
osvojené základní speciálně pedagogické znalosti, dovednosti a postoje |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
předmět prohloubí předcházející speciálně pedagogické kompetence do konkrétní oblasti integrace na úrovni ZŠ, SŠ a SpŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|