|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / I1D
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
I1D
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Inkluzivní didaktika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
81 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získat přehled v oblasti inkluzivního vzdělávání a základních (zejména didaktických) kompetencí učitelů v oblasti výchovy a vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, které jsou nezbytné pro reálné kvalitní zvládnutí učitelské praxe na 1. st. ZŠ v prostředí inkluzivního školství.
|
Požadavky na studenta
|
Úspěšné zpracování a prezentování seminárního úkolu.
Zkouška
|
Obsah
|
1. Inkluzívní vzdělávání historie, vývoj, podmínky a předpoklady.
2. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami a žáci nadaní na 1. st. ZŠ
3. Specifika přístupu k žákům s poruchami chování na 1. st. ZŠ
4. Specifika přístupu k žákům ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí
5. Specifika přístupu k žákům s tělesným postižením, dlouhodobým onemocněním a zdravotním oslabením
6. Specifika přístupu k žákům s postižením zraku na 1. st. ZŠ
7. Specifika přístupu k žákům s postižením sluchu na 1. st. ZŠ
8. Specifika přístupu k žákům s narušenou komunikační schopností na 1. st. ZŠ.
9. Specifika přístupu k žákům s psychickými poruchami na 1.st. ZŠ.
10. Specifika přístupu k žákům nadaným a žákům s dvojí výjimečností.
11. Moderní didaktické přístupy a metodické postupy při práci s handicapovanými žáky včetně využití technických kompenzačních pomůcek, počítačových a jiných pomůcek na 1. st. ZŠ.
12. Tvorba a realizace plánu pedagogické podpory a individuálního vzdělávacího plánu pro žáka na 1. st.ZŠ.
13. Klima inkluzivní školy a hodnocení v inkluzivním vzdělávání
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=623
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Marie Kocurová, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. Martina Karkošová, Ph.D. (100%),
Doc. PaedDr. Marie Kocurová, Ph.D. (100%),
PhDr. Josef Slowík, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Martina Karkošová, Ph.D. (100%),
Doc. PaedDr. Marie Kocurová, Ph.D. (100%),
PhDr. Josef Slowík, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Bartoňová, Miroslava. Inkluzivní didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. 1. vydání. 2014. ISBN 978-80-210-6560-4.
-
Základní:
Lechta, V. Inkluzivní pedagogika. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-.
-
Základní:
Bartoňová, Miroslava; Vítková, Marie. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu = Education focusing on inclusive didactics and teaching pupils with special educational needs in mainstream schools. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-210-6678-6.
-
Doporučená:
Inkluzivní didaktika v základní škole se zřetelem na edukaci žáků s lehkým mentálním postižením. ISBN 978-80-210-6560-4.
-
Doporučená:
Hájková, V. Strnadová. Inkluzivní vzdělávání: Teorie a praxe..
-
Doporučená:
Kaprálek, Karel; Bělecký, Zdeněk. Jak napsat a používat individuální vzdělávací program. Vyd. 2., aktualiz. Praha : Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-824-1.
-
Doporučená:
Stehlikova, Monika. Nadané ditě :. 2018. ISBN 978-80-271-0512-0.
-
Doporučená:
Weinerová, Renata. Romové a stereotypy : výzkum stereotypizace Romů v Ústeckém kraji. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2014. ISBN 978-80-246-2632-1.
-
Doporučená:
Slowík, J. Speciální pedagogika. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
12
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
58
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Používat základní speciálně pedagogickou terminologii
objasnit principy inkluzivního paradigmatu ve speciální pedagogice
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Orientovat se v základní školské legislativě především se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
jednotlivých skupin žáků se speciálními vzdělávacími potřebami
specifických didaktických přístupů k jednotlivým skupinám
podpůrných opatření u jednotlivých skupin |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
zpracování plánu pedagogické podpory pro konkrétního žáka se SVP
zpracování IVP pro konkrétního žáka se SPV |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|