|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / HUP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
HUP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Teorie a praxe human. pojetí vyučování
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
13
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 18
|
0 / 1
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 18
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/SCNSA
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KPG/PGNSB nebo KPG/9PGBR
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/PGNSB
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KPG/HUP2
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V kurzu se studenti blíže seznámí s jedním z možných pojetí vyučování. Půjde o kombinaci teoretické a praktické výuky. Praxe bude probíhat na školách, kde je realizováno uvedené pojetí. Teorie bude vycházet z reflexí studentů a bude zaměřena zejména na konkrétní didaktická témata: Vytváření třídy orientované na dítě. Integrované tematické učení. Individualizace. Tento kurz bude rovněž sloužit jako příprava pro studenty, kteří budou chtít praktikovat (souvislá praxe 4.r.) ve škole s humanistickým pojetím vyučování. Výuka se uskutečňuje v pravidelných čtyřhodinových blocích jedenkrát za měsíc.
|
Požadavky na studenta
|
aktivní účast na všech návštěvách škol.
|
Obsah
|
- Mapování pojetí vyučování v PZS
- Vstup do tématu
- Konstruování pojmu v PZS
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Rozšiřující:
Krejčová, Věra; Kargerová, Jana. Vzdělávací program Začít spolu : metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-695-0.
-
Doporučená:
Kovalik, Susan. Integrovaná tematická výuka : Model. Kroměříž : Spirála, 1995. ISBN 80-901873-0-7.
-
Doporučená:
Gibbs, J. Kmeny.
-
Doporučená:
Pasch, Marvin; Koldinský, Milan. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině: jak pracovat s kurikulem. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-127-4.
-
Doporučená:
Lukavská, Eva. Pozor, děti! : (didaktické otázky vyučování orientovaného na dítě). 1. vyd. Dobrá Voda : Aleš Čeněk, 2003. ISBN 80-86473-52-X.
-
Doporučená:
Drapela, Victor J. Přehled teorií osobnosti. 4. vyd. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-766-3.
-
Doporučená:
Dinkmeyer, Don; McKay, Gary D. Step : Efektivní výchova krok za krokem. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-85282-92-5.
-
Doporučená:
Kol. Vytváření třídy zaměřené na dítě.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
22
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládáme absolvování předmětu KPG/PGNSB |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student porozumí pojetí vyučování v Programu Začít spolu tak, aby byl schopen jej realizovat při své vlastní souvislé praxi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|