|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / DVMŠ3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
DVMŠ3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dramatická výchova pro MŠ 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 35
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je nabídnout studentům praktické prozkoumání herních principů používaných v dramatické výchově prostřednictvím hry v roli, dramatické hry a improvizace. Mezi další cíle patří naučit se připravit a naplánovat lekci dramatické výchovy a seznámit se s možnostmi zařazení dramatické výchovy ve výchovně vzdělávacím programu v MŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, vlastní autorský výstup (skupinový divadelní projekt), ústní zkouška z teorie dramatické výchovy.
|
Obsah
|
1. struktura dramatického díla
2. specifika veřejného vystupování dětí a mládeže
3. dramaturgie a režie divadla pro děti a dětského divadla
4. scénografie a hudba v divadelní inscenaci
5. loutkové divadlo a jeho specifika
6. proces a produkt v divadle a dramatické výchově
7. práce na inscenaci
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Budínská, Hana. Ať si už mohou naše děti ve své škole hrát! : Tvořivá hra s nejmenšími. 1. vyd. Praha : IPOS-ARTAMA, 1992. ISBN 80-7068-040-7.
-
Základní:
Ulrychová, Irina; Gregorová, Vlasta; Švejdová, Hana. Hrajeme si s pohádkami : dramatická výchova v mateřské škole a na 1. stupni základní školy. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-355-2.
-
Základní:
Machková, Eva. Úvod do studia dramatické výchovy. Praha : IPOS, 1998. ISBN 80-7068-103-9.
-
Doporučená:
Mlejnek, Josef. Dětská tvořivá hra. Praha : IPOS, 2004. ISBN 80-7068-163-2.
-
Doporučená:
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. 8. upr. a rozš. vyd. Praha : IPOS, 1999. ISBN 80-7068-105-5.
-
Doporučená:
Richter, L. Od předmětu k loutce, od loutky k divadlu. Praha, 1997.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Vysvětlit podstatu oboru dramatická výchova. Znát základní metody a techniky dramatické výchovy.
Vysvětlit základní pojmy hlasové výchovy, pravidla hlasové hygieny.
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Spolupracovat ve skupině, aktivně se zapojovat do elementárních metod a technik dramatické výchovy. Jednat v jednoduchých herních situacích, naplňovat zadání z oblasti základních metod dramatické výchovy (plná hra, metody verbálně-zvukové a pantomimicko-pohybové). Vést hlasovou a řečovou rozcvičku, sdělně přečíst vybraný text pro dětského posluchače, pracovat s dětským posluchačem směrem k porozumění textu. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Připravit řízenou činnost v MŠ postavenou na principech a metodách dramatické výchovy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Vést řízenou činnost v MŠ postavenou na principech a metodách dramatické výchovy.
Zinscenovat a zahrát společně se skupinou krátkou pohádku. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Praktická zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostudium, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Skupinová konzultace, |
Prezentace práce studentů, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|