|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / DMVV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
DMVV
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Didaktika multikulturní výchovy
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je umožnit studentům praktickou zkušenost s možnými aplikacemi multikulturní výchovy ve školní praxi. Prostřednictvím konkrétních edukačních situací studenti zažijí využití aktivních metod a technik práce (např. dialog, diskuse, rolová a simulační hra)v kontextu klíčových témat multikulturní výchovy. Studenti si ověří vlastní dovednosti a schopnosti pro realizaci samostatných projektů multikulturní výchovy ve škole i mimoškolní činnosti.
|
Požadavky na studenta
|
Samostatná práce s literaturou a studijními oporami. Vytvoření a prezentace samostatného výukového programu s multikulturní tématikou.
|
Obsah
|
Cílem předmětu je umožnit studentům praktickou zkušenost s možnými aplikacemi multikulturní výchovy ve školní praxi. Prostřednictvím konkrétních edukačních situací studenti zažijí využití aktivních metod a technik práce (např. dialog, diskuse, rolová a simulační hra) v kontextu klíčových témat multikulturní výchovy. Studenti si ověří vlastní dovednosti a schopnosti pro realizaci samostatných projektů multikulturní výchovy ve škole i mimoškolní činnosti. Studenti budou schopni vystavět program zaměřený na témata multikulturní výchovy pro konkrétní školní situaci (věk, ročník, typ školy a předmět). Ve svých vlastních projektech studenti prokážou porozumění cílům multikulturní výchovy ve škole a dokážou využít interaktivních a činnostní metod výuky. Obsahové zaměření seminářů: 1. Postavení multikulturních témat v současných školských dokumentech. 2. Cíle multikulturní výchovy a vzdělávání. 3. Tematické okruhy multikulturní výchovy. 4. Využívané metody multikulturní výchovy. 5. Beseda, diskuse a dokumentární film v multikulturní výchově. 6. Techniky rolové hry v multikulturní výchově. 7. Organizační formy multikulturní výchovy. 8. Evaluační postupy a hodnocení v projektech multikulturní výchovy. 9. Plánování multikulturní výchovy ve školní i mimoškolní praxi. 10. Instituce a projekty multikulturní výchovy v České republice. 11. Práce s médii a mediálními výstupy v procesu multikulturní výchovy. 12. Prezentace vlastních projektů multikulturní výchovy a jejich hodnocení.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Rýdl, Karel. Alternativní pedagogické hnutí v současné společnosti. 1. vyd. Brno : Marek Zeman, 1994. ISBN 80-900035-8-3.
-
Doporučená:
Pike, Graham; Selby, David. Globální výchova : nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. [Praha] : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.
-
Doporučená:
Interkulturní vzdělávání : příručka nejen pro středoškolské pedagogy : projekt Varianty. Praha : Lidové noviny, 2002. ISBN 80-7106-614-1.
-
Doporučená:
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Doporučená:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
-
Doporučená:
Petty, Geoffrey. Moderní vyučování : [praktická příručka]. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-070-7.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Multikulturní výchova : teorie-praxe-výzkum. Praha : ISV nakladatelství, 2001. ISBN 80-85866-72-2.
-
Doporučená:
Wilson, Edward Osborne. O lidské přirozenosti : máme svobodnou vůli, nebo je naše chování řízeno genetickým kódem?. Praha : Lidové noviny, 1993. ISBN 80-7106-076-3.
-
Doporučená:
Fink, Eugen. Oáza štěstí. Praha : Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.
-
Doporučená:
BERTRAND, Y. Soudobé teorie vzdělávání. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-216-5.
-
Doporučená:
Way, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Praha : ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
-
Doporučená:
Šišková, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu : sborník. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-285-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti na úrovni předmětu KPG/MKVV |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti budou schopni vystavět program zaměřený na témata multikulturní výchovy pro konkrétní školní situaci (věk, ročník, typ školy a předmět). Ve svých vlastních projektech prokáží porozumění cílům multikulturní výchovy ve škole a dokáží využít interaktivních a činnostní metod výuky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Skupinová výuka, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|