|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / DIV3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
DIV3
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Dramatická výchova 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
68 / -
|
0 / -
|
2 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/DV3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se seznámí s teorií oboru dramatická výchova a s praxí divadelní tvorby v hodinách dramatické výchovy. Seznámí se se základními principy a vývojem dramatického umění a jeho vztahů ke školní praxi (divadlo s dětmi, divadlo pro děti, divadlo ve vyučování). V praktické části budou studenti ve skupině pracovat na vytvoření menšího inscenačního tvaru a využijí přitom různých výrazových prostředků. Důležitou součástí předmětu je také rozvíjení schopností reflektovat divadelní inscenaci a její hodnoty pro školní praxi. U závěrečné zkoušky studenti prokážou zvládnutí teorie dramatické výchovy a prokážou schopnost tvůrčí aplikace základních principů, metod a technik do pedagogické praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních. Realizace a prezentace inscenačního projektu. Zkouška z teorie dramatické výchovy.
|
Obsah
|
Studenti se seznámí s teorií oboru dramatická výchova a s praxí divadelní tvorby v hodinách dramatické výchovy. Seznámí se se základními principy a vývojem dramatického umění a jeho vztahů ke školní praxi (divadlo s dětmi, divadlo pro děti, divadlo ve vyučování). V praktické části budou studenti ve skupině pracovat na vytvoření menšího inscenačního tvaru a využijí přitom různých výrazových prostředků. Důležitou součástí předmětu je také rozvíjení schopností reflektovat divadelní inscenaci a její hodnoty pro školní praxi. U závěrečné zkoušky studenti prokážou zvládnutí teorie dramatické výchovy a prokážou schopnost tvůrčí aplikace základních principů, metod a technik do pedagogické praxe.
Témata:
Struktura dramatického díla, atributy herecké tvorby
Specifika veřejného vystupování dětí a mládeže
Dramaturgie a režie divadla pro děti a dětského divadla
Scénografie a hudba v divadelní inscenaci
Loutkové divadlo a jeho specifika
Proces a produkt v divadle a dramatické výchově
Metodika práce na inscenaci s dětským kolektivem
Volba námětů a předloh, kritéria literární předlohy pro dětské divadlo
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
MgA. Eva Gažáková, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Mgr. et MgA. Roman Černík (100%),
MgA. Eva Gažáková, Ph.D. (100%),
Mgr. MgA. Anna Pokorná (100%),
-
Cvičící:
Mgr. et MgA. Roman Černík (100%),
MgA. Marie Černíková, Ph.D. (100%),
MgA. Eva Gažáková, Ph.D. (100%),
Ing. Václava Pokorná (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Machková, Eva. Jak se učí dramatická výchova : didaktika dramatické výchovy. 2. vyd. Praha : Akademie múzických umění v Praze, Divadelní fakulta, katedra výchovné dramatiky, 2007. ISBN 978-80-7331-089-9.
-
Doporučená:
Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Doporučená:
Polzerová, Eva. Pohybová průprava jako součást dramatické výchovy : (průprava dětí mladšího školního věku). Praha : Informační a poradenské středisko pro místní kulturu, 1995. ISBN 80-7068-068-7.
-
Doporučená:
Tvořivá dramatika. Praha : Artama, 19--.
-
Doporučená:
Palarčíková, Alena. Tygr v oku, aneb, O tvorbě inscenace s dětmi a mládeží. Vyd. 1. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 2001. ISBN 80-901660-5-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
35
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
35
|
Celkem
|
78
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
13
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Projekt týmový [20-60 / počet studentů]
|
26
|
Celkem
|
78
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát a porozumět specifice jednotlivých metod a technik dramatické výchovy a specifika jejich využití. |
znát z teorie zásady práce se skupinou podle věku a složení konkrétní cílové skupiny |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
sestavit program lekce dramatické výchovy pro konkrétní cílovou skupinu |
reflektovat skupinovou dynamiku v průběhu vedené lekce dramatické výchovy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat specifika divadelní práce s nedivadleníky |
pojmenovat jdnotlivé kroky divadelní práce na inscenaci postavené na nedramatickém textu |
vysvětlit specifika vzdělávacího oboru dramatická výchova |
popsat a vysvětlit základní pojmy z oboru dramatická výchova |
popsat a vysvětlit formy dramatické výchovy v kontextu jejich zapojení do výuky na prvním stupni ZŠ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vytvořit menší inscenační tvar a zdůvodnit postupy práce |
využít základní teorie dramatického umění pro reflexi dramatického tvaru ve vztahu ke vzdělávacímu procesu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Výstupní projekt, |
Ústní zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Projektová výuka, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|