|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / BSZK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
BSZK
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
SZZ z pedagogicko-psychol. propedeutiky
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Státní závěrečná zkouška z pedagogicko-psychologické propedeutiky
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Forma zakončení
|
Písemná
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
314 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem SZZ je ověřit schopnost studentů syntetizovat poznatky různých předmětů studijního oboru daného studijního programu a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů.
|
Obsah
|
Souborná písemná zkouška obsahuje otázky z oblasti pedagogiky (20 okruhů) a psychologie (20 okruhů).
K SZZK je třeba doložit seznam prostudované odborné literatury.
Pedagogika:
přesné znění okruhů naleznete na stránkách katedry pedagogiky (https://old.fpe.zcu.cz/kpg/zaverecne-zkousky.html)
Psychologie:
přesné znění okruhů naleznete na stránkách katedry psychologie (https://old.fpe.zcu.cz/kps/szz.html)
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc. (100%),
-
Vede seminář:
Mgr. Milan Podpera, Ph.D. (100%),
-
Examinátoři:
Mgr. Jan Baťko, Ph.D.,
Mgr. Lenka Benediktová, Ph.D.,
Mgr. Jan Bezděka,
PhDr. Zbyněk Filipi, Ph.D.,
Mgr. Filip Frank, Ph.D.,
Prof. PhDr. Ing. Lenka Hajerová Müllerová, Ph.D., MPH,
PhDr. Tomáš Jakeš, Ph.D.,
Mgr. Jan Král,
Mgr. Zdeněk Lomička,
PhDr. Denis Mainz, Ph.D.,
Mgr. Pavel Moc, Ph.D.,
Mgr. Tomáš Průcha, Ph.D.,
Doc. PhDr. Lucie Rohlíková, Ph.D.,
Doc. PaedDr. Jan Slavík, CSc.,
Doc. Ing. Václav Vrbík, CSc.,
Mgr. Miroslav Zíka,
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Maňák, Josef; Švec, Vlastimil. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
-
Doporučená:
KRAUS, B., POLÁČKOVÁ, V. a kol. Člověk-prostředí-výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 80-73150-04-2.
-
Doporučená:
Lechta, Viktor. Inkluzivní pedagogika. Vydání první. 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
-
Doporučená:
KORTHAGEN, F. A., KESSELS, J., KOSTER, B., LAGERWERF, B., WUBBELS, T. Jak spojit praxi s teorií: didaktika realistického vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2011. ISBN 978-80-7315-221-5.
-
Doporučená:
Pipeková, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
-
Doporučená:
JANÍK, T. et al. Kvalita (ve) vzdělávání. Obsahově zaměřený přístup ke zkoumání a zlepšování výuky. Brno: Masarykova univerzita, 2013. ISBN 978-80-210-6349-5.
-
Doporučená:
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese. Praha: Hestia, 1995. ISBN 978-80-262-1147-1.
-
Doporučená:
ZORMANOVÁ, L. Obecná didaktika. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.
-
Doporučená:
Šafránková, Dagmar. Pedagogika. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-247-5511-3.
-
Doporučená:
Vališová, Alena,; Kasíková, Hana,; Bureš, Miroslav. Pedagogika pro učitele. 2., rozĹĄ. a aktualiz. vyd. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3357-9.
-
Doporučená:
NOVOSAD, L. Poradenství pro osoby se zdravotním a sociálním znevýhodněním: základy a předpoklady dobré poradenské praxe. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-509-7.
-
Doporučená:
Vágnerová, Marie. Psychopatologie pro pomáhající profese. Vydání páté. 2012. ISBN 978-80-262-0225-7.
-
Doporučená:
SLAVÍK, J., HAJEROVÁ MŰLLEROVÁ, L., SOUKUPOVÁ, P. et al. Reflexe a hodnocení kvality výuky I. Plzeň: ZČU, 2020. ISBN 978-80-261-0920-4.
-
Doporučená:
RVP pro ZV, SŠ v platném znění.
-
Doporučená:
Procházka, Miroslav. Sociální pedagogika. Vyd. 1. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
-
Doporučená:
HAVLÍK, R., KOŤA, J. Sociologie výchovy a školy. Praha: Karolinum, 2002. ISBN 978-80-262-0042-0.
-
Doporučená:
Slowík, Josef. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. 2016. ISBN 978-80-271-0095-8.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Srovnávací pedagogika : mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. 3., aktualizované vydání. 2015. ISBN 978-80-262-0870-9.
-
Doporučená:
Dvořák, Dominik; Greger, David,; Janík, Tomáš,; Průcha, Jan,; Rabušicová, Milada,; Spilková, Vladimíra,; Starý, Karel,; Straková, Jana,; Walterová, Eliška. Srovnávací pedagogika proměny a výzvy. 1. vydání. 2016. ISBN 978-80-7290-910-0.
-
Doporučená:
WALTEROVÁ, E. Srovnávací pedagogika: Vývoj a proměny v globálním kontextu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7290-269-5.
-
Doporučená:
DVOŘÁK, D., GREGER, D., JANÍK, T., PRŮCHA, J. a kol. Srovnávací pedagogika-proměny a výzvy. 2016. ISBN 978-80-7290-910-0.
-
Doporučená:
SLAVÍK, J., JANÍK, T., NAJVAR, P., KNECHT, P. Transdisciplinární didaktika. O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8568-8.
-
Doporučená:
Petlák, Erich. Všeobecná didaktika. 3. vydanie. 2016. ISBN 978-80-8153-064-7.
-
Doporučená:
MAZAČOVÁ, N. Vybrané problémy obecné didaktiky. Praha: PdF UK, 2014. ISBN 978-80-7290-677-2.
-
Doporučená:
PRŮCHA, J. Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-290-4.
-
Doporučená:
Moree, Dana. Základy interkulturního soužití. Vydání první. 2015. ISBN 978-80-262-0915-7.
-
Doporučená:
Dvořáček, Jiří. Základy pedagogiky. Vydání první. 2014. ISBN 978-80-245-2014-8.
-
Doporučená:
Kraus, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Vydání 2. 2014. ISBN 978-80-262-0643-9.
-
Doporučená:
Bendl, Stanislav. Základy sociální pedagogiky. 2016. ISBN 978-80-7290-881-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Aplikovat pedagogické znalosti do svého oboru studia. |
syntetizovat poznatky různých předmětů studijního oboru daného studijního programu a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky. |
Aplikovat pedagogické znalosti, dovednosti a postoje na studovaný obor a pedagogickou praxi. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemné souvislosti. |
Reflektovat výukové hodiny z absolvované pedagogické praxe formou studentského portfolia. |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Aplikovat pedagogické znalosti, dovednosti a postoje na studovaný obor a pedagogickou praxi. |
Orientovat se v odborné literatuře |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Integrovat znalosti, dovednosti a postoje z pedagogických disciplín v oblasti studovaného oboru. |
Využívat odbornou pedagogickou literaturu při syntetizaci poznatků. |
Pracovat s literaturou a studijními oporami. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Písemná zkouška, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová konzultace, |
|
|
|
|