|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9SUR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9SUR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Surdopedie
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
20 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CSUR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Sluchově postižení v historii. Organizace surdopedické péče. Klasifikace sluchových vad. Sluchová protetika. Komplexní péče o sluchově postižené. Psychologická a sociální charakteristika jedinců se sluchovým postižením. Logopedická péše u sluchově postižených
|
Požadavky na studenta
|
vědomostní test
|
Obsah
|
Cílem předmětu je základní seznámení s problematikou sluchově postižených, budování dovedností a postojů k dětem a dospělým se sluchovou vadou.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Lechta, Viktor. Diagnostika narušenej komunikačnej schopnosti. Martin : Osveta, 1995. ISBN 80-88824-18-4.
-
Doporučená:
Škodová, Eva; Jedlička, Ivan. Klinická logopedie. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6.
-
Doporučená:
Krahulcová, Beáta. Komplexní komunikační systémy těžce sluchově postižených. Karolinum Praha, 1996.
-
Doporučená:
Hanzlíček, Miroslav. Komunikace neslyšících a tlumočnické služby v Plzeňském kraji. Plzeň : Západočeská univerzita. Fakulta pedagogická, 2005.
-
Doporučená:
Lechta, Viktor. Logopedické repetitórium : Teoretické východiská súčasnej logopédie, moderné prístupy k logopedickej starostlivosti o osoby s narušenou komunikačnou schopnosťou. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1990. ISBN 80-08-00447-9.
-
Doporučená:
Pulda, Miloš. Sluchová výchova u sluchově postižených dětí. Brno : Masarykova univerzita, 1999. ISBN 80-210-2077-6.
-
Doporučená:
Strnadová, Věra. Současné problémy české komunity neslyšících. I., Hluchota a jazyková komunikace. Praha : Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, 1998. ISBN 80-85899-45-0.
-
Doporučená:
Janotová, N., Řeháková, L. Surdopedie - Komunikace sluchově postižených. UK Praha, 1990.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|