|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9SAP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9SAP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Sociální aspekty práce s postiženými
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CSAP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Sociální impuls, sociální motivace, sociální problém člověka se zdravotním postižením, sociální problém člověka s mentálním postižením, sociální problém člověka s autismem, sociální problém člověka se sluchovým postižením, naplnění sociálních potřeb při optimálních podmínkách, sociální aktivita a odvaha, sociální pracovník jako tvůrce, organizátor, inovátor a integrátor. Cílem předmětu je uchopení a pochopení sociálních problémů lidí s různým typem postižením v jejich hluboké dimenzi. K tomu, aby porozuměl problému a byl schopen vhodně volit metodu sociálního působení, by měl student získat: -porozumění problému odlišnosti, kdy překážka postižení je překážkou sociálních vztahů -poznání zákonitosti zvláštního způsobu existence člověka s postižením -porozumění pro vlastní osobnost ve vztahu k motivaci sociálního jednání -pochopení vztahu mezi sociálním pracovníkem a klientem jako setkávání individualit s variabilností postojů.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce
|
Obsah
|
Cílem předmětu je uchopení a pochopení sociálních problémů lidí s různým typem postižením v jejich hluboké dimenzi.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Jesenský, Ján. Andragogika a gerontagogika handicapovaných. Vyd. 1. Praha : Karolinum, 2000. ISBN 80-7184-823-9.
-
Doporučená:
Potůček, Martin. Křižovatky české sociální reformy. Praha : Slon, 1999. ISBN 80-85850-70-2.
-
Doporučená:
Kopřiva, Karel. Lidský vztah jako součást profese. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-181-6.
-
Doporučená:
Schmidbauer, Wolfgang. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.
-
Doporučená:
Kocurová, Marie. Speciální pedagogika pro pomáhající profese. Plzeň : Západočeská univerzita, 2002. ISBN 80-7082-844-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|