|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9RTF
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9RTF
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Rétorika
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
9
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 15
|
0 / 15
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 15
|
0 / 15
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CRTF
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je teoretické i praktické seznámení s cvičeními, metodami a technikami, které přispívají ke kultivaci mluvního vyjádření. Předmět nabízí možnosti rozvoje komunikačních dovedností studentů zejména v oblasti veřejného projevu a veřejné diskuse. Obsah výuky bude vztahován k oblasti pedagogické komunikace.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na lekcích, vlastní studium studijního textů a související literatury. Samostatná seminární práce - písemná příprava a osobní realizace autorského projevu. Požadavky na seminární práci (test), na aktivity, zadání práce: Účastník tohoto kurzu si rozšíří znalosti o zákonitostech verbální a neverbální komunikace, ve stručnosti se seznámí s principy efektivní komunikace, s pravidly úspěšné prezentace a s vybranými poznatky z klasické rétoriky. Student si rozšíří své zkušenosti v oblasti komunikační improvizace, aktivního čtení textu a v přípravě vlastního projevu. Prostřednictvím autorského výstupu si student ověří úroveň a specifikum svých osobních dispozic a dovedností, dokáže je reflektovat v kontextu pedagogických kompetencí.
|
Obsah
|
1. Mluvní projev dříve a dnes 2. Verbální a nonverbální komunikace 3. Improvizovaný projev 4. Řeč v pedagogické komunikaci 5. Aktivní čtení textu 6. Umění naslouchat 7. Principy klasické rétoriky 8. Pravidla prezentace 9. Projev na určené téma 10. Autorský projev
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Doporučená:
Klapetek, M. Komunikace, argumentace, rétorika. Praha, 2008.
-
Doporučená:
Lukavský, Radovan. Kultura mluveného slova. Praha : Akademie múzických umění, 2000. ISBN 80-85883-61-9.
-
Doporučená:
Kohout, Jaroslav. Rétorika : umění mluvit a jednat s lidmi. 3. vyd. Praha : Management Press, 1999. ISBN 80-7261-002-3.
-
Doporučená:
Berger, Elisabeth; Fuchs, Hildegard. Učíme děti učit se : praktické využití poznatků o školní komunikaci, učení a prezentaci. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-854-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti si uvědomí význam kultivovaného veřejného projevu a umění jednat s lidmi. Kurz využije znalostí z psychologie, pedagogiky a sociologie. Získané znalosti si mohou studenti ověřit v moderovaných diskuzích, debatách a polemikách |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kombinovaná zkouška, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|