|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9RKR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9RKR
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Rodina a komunikace s rodiči
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CRKR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je vytvoření systémového postoje k rodině žáka, seznámení s psychologickým a sociologickým pohledem na rodinu, komunikace s rodinou
|
Požadavky na studenta
|
zpracování individuálního plánu spolupráce s rodinou a ústní zkouška
|
Obsah
|
Dějiny rodiny. Charakteristiky současné české rodiny. Rodina jako psychologický a sociologický fenomén. Rodina jako základní socializační prostředí dítěte. Strategie výchovy v rodinách. Krize rodiny. Neúplná rodina. Syndrom týraného, zanedbávaného a zneužívaného dítěte. Násilí v rodině mimo CAN. Rodina minoritního kulturního prostředí. Vztah školy a rodiny. Komunikace s rodinou problémového žáka.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kolář, Michal. Bolest šikanování. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-513-X.
-
Doporučená:
Jedlička, Richard. Děti a mládež v obtížných životních situacích : nové pohledy na problematiku životních krizí, deviací a úlohu pomáhajících profesí. Vyd. 1. Praha : Themis, 2004. ISBN 80-7312-038-0.
-
Doporučená:
Horská, Pavla aj. Dětství, rodina a stáří v dějinách Evropy. Praha : Panorama, 1990. ISBN 80-7038-011-X.
-
Doporučená:
Matějček, Zdeněk. Po dobrém nebo po zlém? : O výchovných odměnách a trestech. 4. vyd. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-138-X.
-
Doporučená:
Maříková, Hana. Proměny současné české rodiny : (rodina-gender-stratifikace). Praha : Sociologické nakladatelství, 2000. ISBN 80-85850-93-1.
-
Doporučená:
ČÁP, J., MAREŠ, J. Psychologie pro učitele. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-273-7.
-
Doporučená:
Sobotková, Irena. Psychologie rodiny. Praha : Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-250-8.
-
Doporučená:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha, 1997. ISBN 80-85850-24-9.
-
Doporučená:
Říčan, Pavel. S Romy žít budeme - jde o to jak : dějiny, současná situace, kořeny problémů, naděje společné budoucnosti. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-410-9.
-
Doporučená:
Singly, Francois de. Sociologie současné rodiny. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-249-1.
-
Doporučená:
Dunovský, Jiří,; Dytrych, Zdeněk,; Matějček, Zdeněk. Týrané, zneužívané a zanedbávané dítě. Praha : Grada, 1995. ISBN 80-7169-192-5.
-
Doporučená:
Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.
-
Doporučená:
Plecitý, Vladimír. Zákon o rodině : komentář, judikatura, prováděcí předpisy, souvisící předpisy : stav k 1. 10. 2007. Praha : Eurounion, 2007. ISBN 978-80-7317-063-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|